PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Volgens mij is dat normaal. Zoek het anders even op met google en op de intel site.
Heb je niet te veel of te weinig koelpasta erover heen gedaan? En die prescotts worden idd erg heet, die stockkoeler temps heeft m'n vader ook die een P4 3GHz heeft, misschien nog hoger.
Check je vcore voltage... jouw temperatuur zou rond de 50 graden moeten zitten.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
ik had vroeger ook een goede oude P4. Heb een waterkoeling aangeschaft omdat het ding 75 graden werdt in de zomer. Die dingen worden gewoon nete heet, zelfs met groot koperen koelblok oid.
waar je eventueel ook nog even naar kunt kijken, is of de luchtstroom binnen je kast wel goed zit. Rondcirculerende warme lucht schiet niet op. Altijd lucht koel van voor d'rin, en warm van achter er uit. Liefst meer koele lucht erin dan warme er uit.
waar je eventueel ook nog even naar kunt kijken, is of de luchtstroom binnen je kast wel goed zit. Rondcirculerende warme lucht schiet niet op. Altijd lucht koel van voor d'rin, en warm van achter er uit. Liefst meer koele lucht erin dan warme er uit.
Ik heb vaak gezien dat naarmate een moederbord ouder word en de VRMs etc. beginnen te slijten de temperaturen toenemen.
Ik heb hier een PC gehad met een s478 , 3GHz prescott en die werd op een Albatron PX865 PRO moedebord 60 graden idle, terwijl deze met dezelfde koeler op een ASUS moederbord maar 39 graden idle was.
Ik heb hier een PC gehad met een s478 , 3GHz prescott en die werd op een Albatron PX865 PRO moedebord 60 graden idle, terwijl deze met dezelfde koeler op een ASUS moederbord maar 39 graden idle was.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Heb je genoeg lucht circuleren naar buiten de kast.
Heb zelf en p4 3.0 loopt nu 55 graden, met zalman koeler.
Start eens cpu burn in ( meerdere keren starten naargelang de aantal cores die je hebt).
Hoe heet wordt deze nu en wat mag hij worden. Het beste kun je deze afstellen in de zomer, dan weet je zeker dat hij goed koelt.
Heb zelf en p4 3.0 loopt nu 55 graden, met zalman koeler.
Start eens cpu burn in ( meerdere keren starten naargelang de aantal cores die je hebt).
Hoe heet wordt deze nu en wat mag hij worden. Het beste kun je deze afstellen in de zomer, dan weet je zeker dat hij goed koelt.
Dan zal dat er ook wel mee te maken hebben, het is een msi 856gm2. En al best wel een oude ook dacht ik. Verder zit het met de lucht circulatie redelijk goed. Heb 1 x 120mm outtake. Deze kast heeft geen intake. Heb de cpu nu voor de grap is geklokt op 3,2 en de temps blijven gelijk stressed getest ff snel natuurlijk, dus er zit ook nog een beetje rek inDJ_The_SP schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:31:
Ik heb vaak gezien dat naarmate een moederbord ouder word en de VRMs etc. beginnen te slijten de temperaturen toenemen.
Als het echt te gek wordt kan ik ook nog de zalman wat harder zetten, maar ja dan gaat die meteen ook zoveel lawaai maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Operations op 19-06-2007 19:24 ]
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Pagina: 1