Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[symantec AV10.1] enorme hoeveelheid downloads liveupdate

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
ik zag op de server hier een enorme hoeveelheid downloads voor liveupdate - symantec.
het gaat om een berg zipfiles van per stuk 15 tot 20 MB , met een totale grootte van ongeveer 1 GB op dit moment.

kan ik hiervan iets weg doen of niet?
van een kennis die op een ander bedrijf werkt heb ik gehoord dat ie die allemaal al eens had verwijderd, en daarna problemen kreeg met symantec antivirus.

iemand hier die er ervaring mee heeft ?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Probeer eens een andere virusscanner, misschien ? Als je per se deze wilt blijven gebruiken zou ik zeggen dat het redelijk normaal is.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• engelbertus
1 GB schijfruimte voor een virusscanner? ik vind het niet normaal hoor..

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Engelbertus, misschien weet je niet dat een virusscanner zijn detecties vaak baseert op pattern files? Met vele miljoenen/miljarden bestaande virussen, met elk hun eigen patterns van een paar kB per stuk zit je al heel snel aan een gig..

• engelbertus
nou dat valt heel erg reuze mee. die gig betreft voor minstens 80 % downloads voor liveupdate ( zipfiles) dus het zijn downloads en geenpaternfiles. die zullen ongetwijfeld ook in de zipfiles zitten, omdat er de tekst "full" in voorkomt.

ik vindt het dan erg slordig als antivirusmakers zomaar die GIG aan software perse nodig hebben om god te functioneren. mijn vraag is dus ook zijn ze onmisbaar en krijg ik problemen als ik die update files weg doe, of niet.

verder geloof ik niet dat er "miljarden" virussen zijn. ook denk ik dat je per virus echt nooit meer aan patern kwijt bent dan max. 1 kb, en in veel gevallen een stuk minder.
volgens mij zijn die pattern files een stuk kleiner, hoe kan immers anders een virusscanner als bijvoorbeeld mcaffee ( die ik thuis gebruik) een download hebben voor de installatie van slechts 12 MB ?

[ Voor 29% gewijzigd door engelbertus op 20-06-2007 14:22 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Omdat McAfee nog veeeeeel meer downloadt na de installatie? En even teruggrijpend op mijn berekening: stel dat elk pattern 512 bytes is gemiddeld, en er zijn 2 miljoen virussen, dan is daar toch echt je GB..

• FuzzyLogic66
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-11 16:53
Ik vind het ook onzin, mijn antivirus downloadt maar een 10-20 MB per update.. :S

EDIT: Misschien heb jij wel hetzelfde probleem als de TS :)

[ Voor 28% gewijzigd door FuzzyLogic66 op 21-06-2007 07:35 ]

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46

KRG

Misschien de items even knippen naar een andere map. Als hij na een reboot vaag doet kan je ze dus niet zomaar verwijderen.
Pagina: 1