Toon posts:

imdb gegevens ophalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Al een aantal maand zit ik te klooien met films die opgeslaan zijn op het netwerk, tussen een mediacentersysteem, en andere computers.. Hierdoor weet ik niet meer wat waar staat enz.. dus had ik het idee van een programma die dit allemaal bijhoudt voor mij, en ook onderhoudt... Blijkbaar bestaat dit niet (of toch niet met netwerkmogelijkheden), dus dacht ik ik ga zelf een maken...

Op dit moment kan ik de films localiseren, maar niet benoemen naar titel, ed.. Maar kan dit niet automatisch of bijna automatisch gebeuren door te zoeken op imdb of andere moviesites? zoeken in hun database ofzo...

sommige programma's vragen alles gewoon op uit de htmlpagina's, maar dit lijkt me extreem moeilijk...

hopelijk kunnen jullie helpen?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
het probleem is, Zonder naam, kan je ook niet echt gaan zoeken in de imdb,

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11 17:39
Vroeger kon je wel bij IMDB database dumps ophalen, weet niet of ze tegenwoordig moderner dingen doen als een api hebben ofzo die je kan gebruiken.

Edit:

Beetje browsen op imdb leverde iig dit op:

http://imdb.com/help/show_leaf?usedatasoftware

Dus je kan in ieder geval hun data downloaden.

[ Voor 34% gewijzigd door Blaurens op 19-06-2007 13:30 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Zoek je nou een stuk software, of wil je het zelf schrijven? Ik ga uit van het laatste.

Er zijn nog steeds IMDB dumps te krijgen, tenminste, ik kwam ze ergens op de site tegen. Maar dan kun je geen gebruik maken van de IMDB zoekfuncties.

Wat veel programma's doen is gewoon de informatie uit de HTML pagina's halen. Dat is lang niet zo moeilijk als het lijkt. Allereerst heb je maar 1 of 2 pagina's nodig, de request kun je tenslotte van tevoren al vormgeven zonder daadwerkelijk de zoekbox van IMDB in te hoeven vullen. (site.nl/search.php?search=[filmnaam] bijvoorbeeld).

Vervolgens krijg je een HTML response. Lijkt ingewikkeld, maar is het niet. De grap zit hem erin dat die sites gebouwd zijn met templates. Zoiets dus:

code:
1
2
3
4
blablabla-siteblaat
<span class="abc">Movie:</span>&nbsp[MOVIENAME]
Date of birth: [DATE]
copyright 2099 IMDB brothers bv inc

Zoals je zelf al ziet, kun je de moviename en datum van hierboven er zo weer uithalen door te zoeken naar herkenbare punten in de template. Die blijven immers altijd hetzelfde. Meestal is alleen het stukje "<span class="abc">movie:</span>&nbsp" al meer dan genoeg om de locatie te herkennen. Vervolgens zoek je weer naar afsluitende tags of line-ends om te kijken waar het einde is.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Dit heeft niets met Software Engineering te maken eigenlijk.

Misschien kan je best even met IMDB contact opnemen, en vragen wat de mogelijkheden zijn. Misschien hebben ze wel een webservice oid die je de gegevens kan aanleveren.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.