defecte dvd lezen

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik heb een jaar geleden een dvd gebrand met dat die ik wil terug hebben. De DVD is slecht leesbaar en geeft fouten bij windows xp.
Ik heb de dvd proberen te lezen op dvd-rom en 2x dvd-rw spelers. Ene deed het net wat beter dan de andere maar niet 100%

Bestaat er een mogelijk om data te recoveren? Dus dat je een soort image maakt oid? en alle defecte bestanden gewoon niet meerneemt?

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Je zou het met CD Check kunnen proberen, heb ik ook al vaker slecht leesbare cd's deels mee kunnen redden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarvoor had ik vroeger blindread. Las gewoon alles uit en schreef het weg, ook al was de datacorrupt. Niet dat je de corrupte data ermee terug kon halen, maar vaak wel wat zinnige dingen die niet beschadigt waren en op die cd stonden.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:27:
Je zou het met CD Check kunnen proberen, heb ik ook al vaker slecht leesbare cd's deels mee kunnen redden.
CD check heeft 99,9% gelezen, leek wel of de index beschadigd was. Iig bedankt!

if broken it is, fix it you should

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik zou toch nog een andere drive proberen. Heb het zelf gehad dat een dvd totaal niet meer te lezen was op een normale pc, terwijl een laptop drive na wat moeite hem helemaal kon uitlezen. Zou er trouwens geen maanden mee wachten want de schijfconditie gaat alleen maar achteruit heb ik zelf gemerkt (Dukey gebruikt geen dvd's meer voor backup...).

EDIT: Ow tis al gelukt...

[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 20-06-2007 07:45 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)