Hoe stabiel is SLI tegenwoordig?

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:12

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik draai Vista Ultimate 64-bit, en heb daarop een Asus 7900GS met 256mb erop. Deze is SLI capable, en omdat de kaart bijna end-of-life is verklaard heb ik er vlug nog maar eentje bijgekocht, ik krijg deze waarschijnlijk morgen binnen.

Nu vraag ik me toch een beetje af, hoe levensvatbaar is SLI tegenwoordig onder Vista? Een paar maanden geleden was het schijnbaar zo dat SLI nog niet mogelijk was onder Vista, en alhoewel de drivers in kwestie wel aangeboden worden op de Nvidia site, kan ik niet op het forum komen om specifieke gebruikerservaringen op te zoeken. Google reclameert alleen maar met ads, en GoT laat talloze links zien naar 'rate my system' en 'moet ik dit kopen' draden :P

De kaart is er dus al min of meer, en gaat draaien op een MSI Platinum bord, met 2x PCI-E 8x SLI als opstelling (helaas geen 2xpci-e x16, vandaar de keuze voor de 7xxx lijn).

Gaat dit werken?

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:34
Ben benieuwd naar reacties want ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar zodra Crysis er is en het blijkt niet soepel te draaien (1680x1050 of 1920x1200) wil ik toch wel een 8800GTS bijkopen om in SLI te zetten onder Vista. Jij hebt overigens wel de lastigste versie op het moment wat betreft driver-ondersteuning (64-bit).

offtopic:
respect voor je plaatje echt heel grappig hahaha zou je een linkje kunnen geven naar het origineel?

[ Voor 15% gewijzigd door bokkow op 19-06-2007 13:54 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

• AxelF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2023
ik draai alles in sli in vista en heb er voorlopig geen problemen mee, enkel colin mcrae dirt crasht als ik in sli durf gamen en de closed beta van world in conflict crasht ook vaak. (ik denk door de hoge resolutie 2560*1600 aangezien ie niet crasht als ik op default graphics speel, eigenlijk beetje raar)

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 19:17

r.marijnissen

sapphire512mb

was verkopen en 8800gts 320mb kopen niet slimmer geweest?

• bokkow
AxelF schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:25:
ik draai alles in sli in vista en heb er voorlopig geen problemen mee, enkel colin mcrae dirt crasht als ik in sli durf gamen en de closed beta van world in conflict crasht ook vaak. (ik denk door de hoge resolutie 2560*1600 aangezien ie niet crasht als ik op default graphics speel, eigenlijk beetje raar)
Jezus wat een gruwel systeem heb jij :o !
Heb je wel eens 3DMark06 gedraait?
Alienware is kwaliteitsspul maar je betaald ook wel veel voor de naam of viel dat wel mee?

M3P - M3LR - 6320Wp

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
r.marijnissen schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:09:
was verkopen en 8800gts 320mb kopen niet slimmer geweest?
Wel, de eerste 7900GS kreeg ik voor 70 euro omdat die teruggekomen was van een klant, zodoende kwam hij in de koopjescorner terecht. Alles wat daar lang genoeg blijft liggen word uiteindelijk schijtgoedkoop... de 2e die ik vandaag bestelde kreeg ik ook met korting (helaas niet zo veel als de eerste) omdat het model end-of-life werd verklaard bij de distri. Voor de prijs die ik normaal voor de kaart betaalde, kreeg ik nu de kaart + 2gb Kingston Ram DDR667 :+

Een GTS was (in mijn geval dus) duurder geweest. En de 4gb ram die ik nu in totaal heb is alleen maar fijn, onder Vista draait het toch allemaal al wat logger.

• AxelF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2023
bokkow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:32:
[...]

Jezus wat een gruwel systeem heb jij :o !
Heb je wel eens 3DMark06 gedraait?
Alienware is kwaliteitsspul maar je betaald ook wel veel voor de naam of viel dat wel mee?
Alienware kost idd een bom geld maar de service mag er ook wel wezen :) .

In 3d mark haal ik tss de 13000-14000 , maar ik zal niet hoger halen omdat mijn quadcore niet krachtig genoeg is ook al draait ie aan 3.2

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

AxelF schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:54:
[...]

Alienware kost idd een bom geld maar de service mag er ook wel wezen :) .

In 3d mark haal ik tss de 13000-14000 , maar ik zal niet hoger halen omdat mijn quadcore niet krachtig genoeg is ook al draait ie aan 3.2
sommige mensen... mogen zich geen tweaker noemen als ze een systeempje halen bij alienware...

vind ik.

ik ben allang blij met mijn 10000 3dmark puntjes

in ieder geval, aan ts: het gaat werken, daar ben ik redelijk van overtuigt. Sommige games maken geen gebruik van SLI, en zul je het met een kaart moeten doen. (bijvoorbeeld supreme commander)

Denk nog wel even aan je powersupply, maar dat zal wel snor zitten.

en het geval van 2x8 t.o. 2x16, zelfs icm een 8800 gts zal 2x8 niet veel afdoen aan de prestaties. laatst nog ergens een review d'rover gelezen... :/ maar correct me if I'm wrong :)

-_-

Verwijderd

onzin elke game die geen gebruikt maak van sli kan je wel in sli draaien.
Helaas moet je zelf een profijl aan maken en even spelen welke sli opdeling nodig heb (hoe de beeld geslits moet worden zoals boven naar benden of links naar rechts)
ALs je dan gespeelt heb kan je met sli een goeie 80% meer gebruik maken van de tweede kaart.
Ik had zelf ook een sli setup (ex7900gt tops)
En moest het ook op deze manier doen.

Ik heb de kaarten de deur uit gedaan omdat ik geen zin meer in had om de juiste instellingen op te zoeken en of naar een herinstal alles weer terug te plaatsen.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

M2M schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:50:
[...]

sommige mensen... mogen zich geen tweaker noemen als ze een systeempje halen bij alienware...

vind ik.

ik ben allang blij met mijn 10000 3dmark puntjes

in ieder geval, aan ts: het gaat werken, daar ben ik redelijk van overtuigt. Sommige games maken geen gebruik van SLI, en zul je het met een kaart moeten doen. (bijvoorbeeld supreme commander)

Denk nog wel even aan je powersupply, maar dat zal wel snor zitten.

en het geval van 2x8 t.o. 2x16, zelfs icm een 8800 gts zal 2x8 niet veel afdoen aan de prestaties. laatst nog ergens een review d'rover gelezen... :/ maar correct me if I'm wrong :)
Afgunst is een zonde ;) .

En ik denk dat 2 x 7900GS sneller is als een GTS320 en waarschijnlijk ook wel een 640 (tenzij het verschil van 512MB vs 640MB het verschil gaat maken met grote textures bijvoorbeeld), dus voor een leuk prijsje helemaal geen slechte keuze :) !

De meeste mensen deugen!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 09:53
7900GS is toch trager dan een 7900GT 256MB?

Ik zat toen ook te kijken bij toms hardware vga charts naar het verschil tussen een 7900GTX en een SLI setup met 2x 7900GT (heeft kennis van me). Daar kwam ik er tot mijn verbazing achter dat een 7900GTX single niet veel achterliep of zelfs beter presteerde dan de SLI setup. Ik durf dan ook wel te zeggen dat die 8800GTS zeker wel sneller is dan de SLI setup.

De wijzen komen uit het Oosten!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Powersupply is een Antex 450watt, wat ook 1 van de redenen is geweest (icm met de 2x8 PCI-E) om niet voor 2x8800gts te kiezen.

In totaal hebben de 2 kaarten samen me zo'n 200 euro gekost, wat nog steeds minder is dan de goedkoopste 8-serie, en in totaal meer geheugen.

De GS is inderdaad langzamer dan de GT/GTX maar tot nu toe draait alles er heel goed op, met uitzondering van Vanguard.

We zullen zien :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Geweldig succes, dat SLI :{

Vanguard crash naar desktop, C&C3 zelfde laken een pak. Geen enkel spel behalve WoW wil nu nog opstarten op SLI :{ !

• bokkow
Oeps, profielen aanmaken?
offtopic:
mag ik nou alsjeblieft een link naar het origineel van je avatar? O-)

M3P - M3LR - 6320Wp

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
bokkow schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:17:
Oeps, profielen aanmaken?
offtopic:
mag ik nou alsjeblieft een link naar het origineel van je avatar? O-)
offtopic:
Ik weet niet waar ik die vandaan heb, een keer bij iemand gezien, gejat, opgeslagen en in icoondb geupload hier op GoT :P

Ik stel voor dat jij hetzelfde doet ;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Dit is écht niet te geloven. Ik installeer de nieuwe 160.xx drivers en mijn hele systeem slaat grafisch gezien compleet op hol.

Is het tegenwoordig een trend om half werkende producten te leveren als bedrijf? Ik zou wel eens willen weten wat de directeur van Nvidia/Microsoft/(vul maar in) ervan zou vinden als hij een nieuwe auto kocht, en hem dan 3 dagen na aankoop al weg moet brengen voor een paar reparaties waar ze bij het fabriceren in de fabriek geen tijd meer hadden :{

[ Voor 58% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-06-2007 21:04 ]

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Err wel eerst de oude driver gedeinstalleerd m.b.v. driver remover (weet ff niet hoe het proggie ookalweer heette)
Hier een link naar een guide ervoor: http://www.overclock.net/...river-cleaning-guide.html

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-06 00:36

lithiumangel

Tuurlijk !

HTT-Thalan schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:03:
Dit is écht niet te geloven. Ik installeer de nieuwe 160.xx drivers en mijn hele systeem slaat grafisch gezien compleet op hol.

Is het tegenwoordig een trend om half werkende producten te leveren als bedrijf? Ik zou wel eens willen weten wat de directeur van Nvidia/Microsoft/(vul maar in) ervan zou vinden als hij een nieuwe auto kocht, en hem dan 3 dagen na aankoop al weg moet brengen voor een paar reparaties waar ze bij het fabriceren in de fabriek geen tijd meer hadden :{
Ik draai Vista ultimate 32 bit 7800 GTX SLI zonder problemen , beide kaarten zijn trouwens niet eens van hetzelfde merk ( Leadtek / XFX )
Geen spel meegemaakt dat niet wou draaien , C&C3 werkt prima hierzo met de nieuwste beta drivers die je op Gur3D kan vinden .

32 bit versie schijnt beter te draaien dan de 64 bit versie aan de hand van enkele comparisons die 2 maten van me een keer gedaan hebben op een weekendje tijd teveel .

tevens doet je SPDIF het ook in 32 bits als je een audigy hebt met vista

[ Voor 3% gewijzigd door lithiumangel op 21-06-2007 21:14 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Bah wat word ik hier pisnijdig van zeg. Ik ben teruggegaan naar vorige drivers, de 158 'stabiele' versie. Ik kan Warcraft nog opstarten maar zodra ik Vanguard, C&C3 opstart, slaan ze muurvast, crash to desktop.

Hoe in godsnaam is het mogelijk dat met een techniek die al jaren bestaat, op een besturingssysteem dat jarenlang is ontwikkeld en al bijna een jaar op de markt is, alles nog in een fucking bétastatium verkeerd. Dit is echt verschrikkelijk slecht geregeld. :(

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Heb nu in de profielen aangegeven (in het Nvidia control panel) dat Vanguard en C&C3 EXPLICIET ZONDER SLI (single gpu dus) moeten draaien.

Zelfde probleem. Spel draait niet meer.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:16
Je kunt je volgens mij beter afvragen hoe effectief SLI is. Meestal kun je beter voor hetzelfde geld een enkele snellere kaart kopen volgens mij.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 21:45
http://blogs.nvidia.com/d...7/06/new-sli-vista-d.html
New SLI-Vista driver and SLI support - news.
donderdag 21 juni 2007, 20:21:11 | Roy Taylor
hi, we're ramping hard now to support games development for SLI with DX10 and Vista. For registered developers with on-going DX10 projects we have a new driver available now for testing and available thru your extranet pages. If you dont have it then please contact your account manager or email me direct. This driver also works with the latest Vista update from Microsoft. In addition we are seeding additional SLI motherboards, PSU's and boards for your development and testing work. Combined with the new driver we are seeing significant and major DX10 performance boosts from SLI that are proving invaluable for development work.

To the many questions on my last post - YES - we will support GeForce 7xxx series too with Vista SLI. YES we will continue to support OpenGL with SLI. (there is great SLI acceleration in Enemy Territories: Quake Wars).

[ Voor 13% gewijzigd door The Source op 21-06-2007 22:23 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Wel, ik geloof er niet in. Ondanks de updated drivers ondersteunt nog een hoop spellen geen SLI en slaan keihard vast als je het toch probeert. Ik heb zojuist retourorder aangemaakt voor de 2e 7900GS en de extra 2gb ram. Ik prop er wel 2x512 bij en verkoop de eerste 7900GS via marktplaats.

Daarna gaat er een 8800GTS640 van Msi in :)
Pagina: 1