[Vista] Kan niks aanpassen in C:\Program Files....?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik probeer een ini bestandje te wijzigen in de map C:\Program Files\map\config.ini maar wanner ik dat save krijg ik een scherm over de rechten dat dit alleen kan als admin (maar zo ben ik ook ingelogt) dus ga ik veder. En vervolgens lukt het saven niet.

Komt dit door die windows BitLock? Hoe kan ik toch dat bestand wijzigen.

Het zelfde soort probleem heb ik ook met Sothink SWF Catcher, als ik de swfs van de site wil oplsaan via de tool in IE dan lukt dit niet. Hij zegt als ik probeer te saven op de D:\flash\ toegang geweigerd? alleen als ik save in de map c:\users\gebruiker\ gaat ie wel veder en zegt dat ie ze heeft gesaved maar vervolgens staan er geen bestanden??

Wie kan mij veder helpen??

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je wel de officiele beheerder van de betreffende machine? Anders zou ik dáár eens mee gaan praten ;)

Kijk ff of de .ini niet in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Ja het is mijn eigen Comp met vista Ultimate en ini is niet in gebruik. Sterker nog, ik kan hem zelfs niet in de zelfde map onder een andere naam opslaan?? :?
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:36:
Ben je wel de officiele beheerder van de betreffende machine? Anders zou ik dáár eens mee gaan praten ;)

Kijk ff of de .ini niet in gebruik is.

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Terecht overigens, volatile data en config bestanden horen niet thuis in %programfiles% maar in %appdata% of in je registry.
En als Joe User hoor je ook niet te kunnen schrijven in %programfiles% :)
Het is dus een Brakke App(c)(tm).

Voortaan ook graag je OS in de titel zetten, dat staat ook in de Windows Clients - Policy .

Verder staat ook in de FAQ dat je useraccount weliswaar in de Admin groep kan zitten, maar dat je juist dan dus nog lang geen Admin rechten hebt.
Da's één van de meest besproken features van Vista (UAC), ik kan me ook niet voorstellen dat je daar niks over te weten kan komen.

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 19-06-2007 13:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat helpt is op de desktop saven en dan kopiëren naar %program files% (maar voor kopiëren heb je wel adminrechten nodig!)

Dat werkt bij mij altijd :)

En zoals hierboven:
Da's dus een slecht geschreven applicatie.
alt-92 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:15:
Terecht overigens, volatile data en config bestanden horen niet thuis in %programfiles% maar in %appdata% of in je registry.
Wanneer komt het eigenlijk in %programdata% terecht ipv %appdata%?
Als een bestand zélf in %program files% wil schrijven dan komt het in %programdata% en als het programma correct geschreven is schrijft het programma zelf in %appdata% ofzo? :)

[ Voor 80% gewijzigd door anandus op 19-06-2007 13:23 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo blij dat dat niet meer bij default kan... hoeveel mensen niet allemaal spyware troep in de root van program files hadden staan.

Om dit te kunnen moet je waarschijnlijk UAC uitzetten of de rechten op die mappen wijzigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

anandus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:16:
Wanneer komt het eigenlijk in %programdata% terecht ipv %appdata%?
Als een bestand zélf in %program files% wil schrijven dan komt het in %programdata% en als het programma correct geschreven is schrijft het programma zelf in %appdata% ofzo? :)
Dat ligt aan de auteur/programmeur.

Een goed voorbeeld van hoe het NIET moet is bijvoorbeeld IrfanView.
De schrijver daarvan heeft een beetje een ongefundeerde anti-MS instelling, vind de registry maar eng, en verdomt het om netjes te coden.
De instellingen van I_view32 worden dus lekker naar een .ini file weggeschreven (hallo, da's win 3.1-stijl programmeren), die in %programfiles% gezocht wordt.

De nette oplossing zou dan zijn:
1) laat de settings wegschrijven in HKEY_CURRENT_USER\Software\Appnaam zoals de rest van de wereld dat doet
2) Als je geen registry wil gebruiken, doe dan de %userprofile%\%appdata%\appnaam directory.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1