USBstick uit computer halen

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanRensink
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-10-2021
Hallo,

Ik plaats en verwijder per dag zo'n 10 keer een USB stickje. Voor het starten heb ik inmiddels een app (http://www.snapfiles.com/get/usbautorun.html) gevonden wat autorun herkend. Dit werkt prima. Verwijderen blijft echter: Safely remove hardware, stop dit ding, kan niet, sluit programma's, stop dit ding, kan nog steeds niet, sluit ook verkenner, stop dit ding en daarna doettie het pas.

Kan dit makkelijker? Gaat het ding echt stuk als ik hem eruittrek als hij bezig is data te transferren?

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tournataka
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-08 20:54
Als hij bezig is met data transferren gewoon laten zitten en wachten totdat hij klaar is.
Dan kan je hem er gewoon zo uittrekken. Tenminste dit doe ik al zoon 2 jaar en nog nooit ben ik 1 van mijn bestanden die er op stonden kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

euh, nvt hier, laat ma

[ Voor 131% gewijzigd door Raven op 19-06-2007 12:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt kans op datacorruptie als je de stick eruit trekt als er nog data naartoe geschreven wordt, en windows kan met delayed write failed errors komen. Maar als hij niets meer aan het doen is zou ik het geval er gewoon uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 12:26

Tead

nnb

Dit komt inderdaad door delayed write. Dat kan je dus ook uitschakelen. Dus als je venster klaar is met kopiëren kan je direct je USB stick er uit trekken.

Dat doe je zo:
If the drive is connected via USB, you will normally see an icon appear in the system tray when you plug it in. You can right-click on the icon and "Stop" the drive, which forces all pending writes to complete. Windows then reports that you can safely remove the drive. If it's another type of external device, try disabling write caching for it in Device Manager. Specifically:

# Right-click on My Computer and choose Properties.

# Click on the Hardware tab.

# Click on the Device Manager button.

# Find the device in the list, probably under "Disk Drives."

# Right-click on the device and choose Properties.

# Click on the Policies tab.

# Uncheck Enable write caching on disk.

# Click on OK.

That should do it. Note that you can disable write caching for internal hard drives as well, but doing so may affect system performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-10 16:53
Houd er wel rekening mee dat dat laatste kan betekenen dat kopieren naar de USB stick veel langer kan lijken te duren dan eerst, omdat Windows nu niet meer buffert. Ik weet niet wat je doet met je stick, maar ik las dat je met programma's werkt vanaf die stick. Als dat programma's zijn die veel data naar de stick schrijven kan dat nog wel is voor vertragingen zorgen.

In dat geval zit er niks anders op dan het oude vertrouwse safely remove hardware, of als je stick een indicator heeft, wachten totdat er niet meer naar geschreven wordt.

Stuk gaat ie niet, maar je data kan er zeker corrupt van raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51
Ik maak hier even een domme opmerking. Kan je niet uitvinden wat voor commando ervoor zorgt dat de stick ge-unmount wordt ? Je kan dat wellicht een shortcut op je desktop maken en mogelijk zelfs een hotkey (je hebt tegenwoordig toch 2 miljoen onzinninge knoppen op je toetsenbord)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-10 16:53
Denk niet dat dat gaat werken, tenzij er een optie is om het systeem te dwingen te dismounten. Zoals je in de TS ziet wordt het dismounten nu vaak geweigerd omdat er nog programma's zijn die zeggen de USB stick in gebruik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Tead schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:14:
Dit komt inderdaad door delayed write. Dat kan je dus ook uitschakelen. Dus als je venster klaar is met kopiëren kan je direct je USB stick er uit trekken.

Dat doe je zo:

[...]
Uitschakelen werkt helaas af en toe niet. Met kleine bestanden blijkt Windows XP af en toe het nog steeds niet per direct weg te schrijven.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 12:33
Als je usbstick een lichtje heeft, wacht je gewoon tot het lichtje stopt met knipperen en er is niets van gevaar

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-10 15:57

Hoicks

Techno!

Je kan toch een snelkoppeling naar je USB stick op je desktop plaatsen en vervolgens met rechstklik 'eject' de stick unmounten?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als een applicatie files open heeft op de USB dan zal hij weigeren, ook al is hij goed weggeschreven. b.v. explorer houdt iets open.

unmount forceren can:

http://www.uwe-sieber.de/usbstick_e.html (bron heeft links)
But there are some useful commandline tool for this purpose.

* Sysinternals SYNC can force a flush of all write buffers and eject a media.
* UnMount from the year 1995 can wait until all opened files on the disk are closed.
Hint: To make UnMount.exe work the MNT.EXE must be in the same folder.
* c't DevEject logs off devices by its drive letter or device name (also u
Maar de usb eruitrukken als hij toch niet meer aan het schijven is werkt ook.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1