Toon posts:

[2003] Overgaan naar 2003 van 2000 (win + exch)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met het leuke idee in mijn hoofd om van Windows 2000 + exchange 2000 af te stappen en over te gaan op 2003.
Ik ben ook van plan een nieuwe server hiervoor aan te schaffen en de oude te laten draaien (waarschijnlijk zonder exchange).

Nu heb ik al een hoop documentatie gevonden op technet enzo dus hoe je het installeerd enzo moet wel lukken.

Nu is mijn vraag hoe makkelijk dit process gaat. Ik heb nog geen ervaring met exchange migreren of verplaatsen.

Moet ik de exchange 2000 server laten draaien ? Of gewoon 2003 instellen en dan mailboxen kopieren ?

Ik ben ook van plan de server een DC te maken. Ik heb hier een hoop over gelezen met Known bug's die je tegen kan komen, maar door de verhalen van omstanders werkt alles gewoon stabiel op een DC en het is ook supported by microsoft als het goed is.

Ik open dit topic om ervaringen / tips te verzamelen. Waar ik extra op moet letten of dingen die ik zeker niet over het hoofd moet zien.

Ik hoop dat ik veel van jullie kan leren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 11:45 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

ik zou zeggen kijk eens in de howto's ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

..en de documentatie bj MS aangaande upgrades en Exchange migraties.
Staat ook in uitgelegd welke stappen je zal moeten uitvoeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet welke stappen ik moet uitvoeren, zoals al eerder aangegeven.
Ik vraag alleen maar om wat tips e.d.

Ik kan alleen geen antwoord vinden op het volgende:
Hoe werkt het met 2 exchange servers ? ga uit van 1 2000 en 1 2003
Er zijn natuurlijk bedrijven met meerder exchange server, maar hoe werkt dit. Synchroniseren ze elkaar ofzo. Of heb je per server een apart aantal users ofzo.
Want als ik overga zal ik misschien tijdelijk even met 2 exchanges werken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan in Exchange 2000 native mode draaien, en servers syncen niet met elkaar. Dat wil zeggen dat een mailbox maar op 1 server tegelijk kan bestaan. Echter zijn de servers als ze beiden in hetzelfde domein/forest staan natuurlijk wel met elkaar verbonden in dezelfde Exchange organisatie. Ook wordt de configuratie in Active Directory opgeslagen.
Met de migratietutorials kan je stap voor stap alles overzetten, het is een fluitje van een cent ik heb het al heel vaak gedaan. Test het natuurlijk wel even voordat je begint.
Eventueel kan je dan exchange 2000 deinstalleren, en zo enkel een upgradelicentie naar 2003 kunnen kopen. Echter: waarom geen Exchange 2007, kan je vrijwel hetzelfde én meer mee, en is ook al weer een tijdje uit :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 19:11
exchange 2007 is 64-bit, denk niet dat die machine dat is.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
mistercash schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:54:
exchange 2007 is 64-bit, denk niet dat die machine dat is.
Ik opperde het juist, omdat hij hiervoor waarschijnlijk een nieuwe server gaat kopen. Tegenwoordig zijn die nagenoeg allemaal ook 64 :P

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 2007 ook overwogen, maar zag idd dat het 64 bit was. Ik moet de server nog kopen en dat zal ik waarschijnlijk na 22 july doen... duh.. :P En dan een Quad core xeon erin. Nu weet ik niet uit mn hoofd of dat een 64 bit is. Ik kan ook niet beargumenteren waarom ik geen 2007 wilde :P die reden ben ik alweer vergeten. Zal kijken of ik hem nog kan opzoeken :)

Ik zat dus te denken aan 2003.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een 32bits dual of quadcore bestaat niet vor zover ik weet. Maarja als jij 2003 wil moet je natuurlijk gewoon 2003 nemen, niemand die je ergens toe dwingt enzo :P

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1