Toon posts:

[XP] automatisch op slot zetten (niet screensaver)?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Geregeld komen mensen hier in en uit lopen in ons kantoor. Het idee dat er iemand gaat rondspeuren op de pc's (2 stuks beiden op xp pro draaiend) is nooit een fijn idee. Het is namelijk al is voorgekomen dat een wildvreemde zijn vakantie ging boeken/checken op onze systemen.

Nu weet ik dat op de hogeschool Utrecht een programma draaiende is waarmee hij windows op ''locked'' zet na 15 minuten inactief te zijn. Ik heb verschillende manieren gelezen via een shortcut of simpelweg windowstoets + L indrukken. Aangezien mij dit te lang gaat duren of ik kan het vergeten, vroeg ik me af hoe ik het systeem dus zo instel dat hij automatisch op locked gaat zonder de screensaver te gebruiken.

Ik hoop dat jullie een passende oplossing hebben hiervoor!

Bram

Verwijderd

:? automatisch? maw, zodra je de pc een bepaalde tijd niet gebruikt, waarvoor de screensaverfunctie ideaal is. (met de "on resume, password protect" aan uiteraard)

(en het zou echt wel een gewoonte moeten zijn om zelf je pc te locken zodra je de werkplaats verlaat)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 11:38 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Mag ik vragen waarom zonder screensaver?

Money for nothin' and your chicks for free

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:35:
:? automatisch? maw, zodra je de pc een bepaalde tijd niet gebruikt, waarvoor de screensaverfunctie ideaal is. (met de "on resume, password protect" aan uiteraard)
Ik zie ook het probleem niet van die optie gebruiken. Gewoon de timout op een paar minuten zetten, want wat is het probleem van die screensaver dan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je het niet prettig vind dat mensen zien dat je een screensaver gebruikt, stel dan Blank Screen in. Zelfde idee als het scherm uitzetten.

Commandline FTW

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 07:52

Smurf

Detri

DeeJee schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:36:
Mag ik vragen waarom zonder screensaver?
Misschien moet er wel regelmatig iets van dat scherm afgelezen worden zonder dat er veel met die pc gewerkt word. Zou irritant zijn als je dan telkens moet unlocken.

)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03 08:31
Group Policy screensaver en powermanagement instellen.
Screenscraver blank screen. Problem solved.
In domein via AD, lokaal door start ->run -> gpedit.msc

[ Voor 22% gewijzigd door wvkreg op 19-06-2007 11:41 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Smurf schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:39:
[...]

Misschien moet er wel regelmatig iets van dat scherm afgelezen worden zonder dat er veel met die pc gewerkt word. Zou irritant zijn als je dan telkens moet unlocken.
Dus wel locken en het beeld behouden?
Er bestaat een screensaver die dit doet. Je blijft het beeld zien tot je een toets aanraakt.
Dan verschijnt er een password popup.

Is dit de bedoeling?

Verwijderd

Topicstarter
had de functie van blanco screensaver niet gezien. En dat ej meteen ziet dat hij op slot staat ''schrikt'' mensen toch wat meer af zodat ze uberhaupt niet op de werkplekken gaan zitten maar het is een goede oplossing. Vroeg me alleen af of je meteen naar het lockbericht kan.

@ boeboe, het is ook een gewoonte als ik weet ik ben 5-10 minuten weg doe ik hem op slot maar ik werk in een retail winkel en als ik even beneden wat moet vragen kan het voorkomen dat ik even blijf plakken of er iets tussendoor komt dus daarom ook het automatisch op slot zetten.
wvkreg schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:40:
Group Policy screensaver en powermanagement instellen.
Screenscraver blank screen. Problem solved.
In domein via AD, lokaal door start ->run -> gpedit.msc
Ik ben zelf niet zo technisch waar kan ik dit verder instellen? Heb redelijkwijs verstand van pc's maar dit is mij net even te moeilijk!
DeeJee schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:41:
[...]

Dus wel locken en het beeld behouden?
Er bestaat een screensaver die dit doet. Je blijft het beeld zien tot je een toets aanraakt.
Dan verschijnt er een password popup.

Is dit de bedoeling?
en dat zou echt helemaal ideaal zijn!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 11:44 ]

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Een screensaver met foto's. Kun je nog een beetje reclame maken.

Sitecom of zo had ooit van die apparaatjes die de PC blokkeren zodra je uit de buurt bent. (paar meter.)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:41:
en dat zou echt helemaal ideaal zijn!
Deze heb ik een tijdje gedraaid (al ouder projectje van iemand hier):
[Screensaver] Project Greysaver *

Deze kan het scherm weg laten faden naar verschillende kleuren en transparency. Als je transparency op 100% zet, zie je het scherm gewoon.

☻/
/▌
/ \

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Kixtart schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:45:
[...]

Deze heb ik een tijdje gedraaid (al ouder projectje van iemand hier):
[Screensaver] Project Greysaver *

Deze kan het scherm weg laten faden naar verschillende kleuren en transparency. Als je transparency op 100% zet, zie je het scherm gewoon.
Kijk, dan hoef ik niet meer te zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
kijk aan, super jongens! top!
Pagina: 1