[OFFICE] Automatische handtekening verdwijnt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:07

Neomess

neomess.nl

Topicstarter
Ik heb een probleem wat ik denk ik het beste in een aantal stappen kan uitleggen:
  • Collega werkt op eigen werkplek met outlook en automatische handtekening staat ingeschakeld.
  • Collega logt weer in op andere werkplek en maakt daar gebruik van outlook.
  • Collega logt weer in op eigen werkplek en ineens is de automatische handtekening uitgeschakeld.
gebruikte software:
Exchange 6.5.7638.1
Microsoft windows server 2003 R2 service pack 1
Windows XP Pro
Office outlook 2003

Ik heb dit probleem nu met een aantal collega's die wel eens van plek verwisselen, mensen die maar op 1 werkplek zitten hebben dit probleem niet.

Is de automatische handtekening op de locale pc gedefinieerd of op het user account, want in het laatste geval snap ik echt niet waarom dit telkens gebeurt.

Wat mij betrefd mag in het uiterste geval de automatische handtekening altijd aanstaan.

PS. Wanneer dit toch meer betrekking heeft op Exchange zou een mod dit dan naar de server software map willen verplaatsen.

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je roamingprofile staat goed? Ik ga zelf ook even inloggen op een andere plek kijken wat er gebeurd,
Edit komt zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess

Neomess

neomess.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:40:
je roamingprofile staat goed? Ik ga zelf ook even inloggen op een andere plek kijken wat er gebeurd,
Edit komt zo...
Voor de rest werkt alles goed; mail versturen/ontvangen, mijn documenten, inloggen, enz.

Vandaar dat ik ervan uitga dat deze instelling op de lokale pc staat (wat mij heel erg raar lijkt btw). Ook moet ik wel aangeven dat ik geen ver gevorderde ict'er ben en dus niet alles in 1x zal begrijpen

[ Voor 10% gewijzigd door Neomess op 19-06-2007 12:19 ]

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een roamingprofile is een profiel die opgeslagen wordt op de server (dit moet wel ingestelt staan) Wanneer je aanlogt op een andere pc haalt hij het profiel van de server op en zo heb je, je eigen bureaublad overal waar je aanlogt.
Aangezien mensen die zich niet verplaatsen geen problemen hebben, lijkt het outlook profiel ergens lokaal te staan.
Wanneer persoon "a van aatjes" op "plek 1" zit heeft hij een handtekening. Zodra hij op "plek 2" zit is zijn handtekening weg. Hier stelt hij een nieuwe handtekening in.
Volgende dag werkt hij weer op "plek 1" nu wil outlook waarschijnlijk handtekening van "plek 2" hebben maar kan deze niet vinden, dus handtekening uit.

Zo lijkt mij het te zijn... Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess

Neomess

neomess.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:14:
een roamingprofile is een profiel die opgeslagen wordt op de server (dit moet wel ingestelt staan) Wanneer je aanlogt op een andere pc haalt hij het profiel van de server op en zo heb je, je eigen bureaublad overal waar je aanlogt.
Aangezien mensen die zich niet verplaatsen geen problemen hebben, lijkt het outlook profiel ergens lokaal te staan.
Wanneer persoon "a van aatjes" op "plek 1" zit heeft hij een handtekening. Zodra hij op "plek 2" zit is zijn handtekening weg. Hier stelt hij een nieuwe handtekening in.
Volgende dag werkt hij weer op "plek 1" nu wil outlook waarschijnlijk handtekening van "plek 2" hebben maar kan deze niet vinden, dus handtekening uit.

Zo lijkt mij het te zijn... Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd zien :)
Nee profielen worden aangemaakt in de active directory, en daar staat aangegeven dat de gebruikers profielen centraal op de server worden opgeslagen, dit zou dus niet het probleem moeten zijn.

Wel is mij opgevallen dat wanneer ik inlog op een pc waar ik nog nooit ingelogd ben geweest de pc bij het opstarten de volgende regel toont: "bezig met verwijderen persoonlijke instellingen outlook"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan je vertellen... dat is niet goed haha....

Nu weet ik alleen niet wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn...
misschien even als admin inloggen en het profiel weggooien. daarna als die gebruiker inloggen (maakt dan een nieuw profiel aan)
dan even resetten en kijken wat gebreurt. misschien ook even het outlook profiel weggooien en opnieuw aanmaken.
Pagina: 1