Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

fan controller aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik wil een fan controller plaatsen in mijn Antec Nine Hundred
alleen op de fan's die in deze behuizing zitten hebben molex stekker met al een 3 standen controller.
de fan controller die ik in gedachte is de Scythe Kama Meter.
maar deze heeft 3 pins aansluitingen.

op welke marnier kan ik dit aansluiten?

gr,

mwhite

• berry.dekruijff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 20:32
Je zou kunnen kijken of je de stekkers er af kan knippen en een nieuwe 3pins stekker er op kan monteren.
De driepins zijn volgens mij wel ergens te krijgen of anders van een oude fan af te halen.
Deze kun je dan met koppelbusjes eraan maken. Op GOT of op de rest van het grote internet zijn hier wel voorbeelden van te vinden.

Succes!

[edit]

Ik zie net in het antwoord van Carpento dat mijn tip bij deze Fan's helaas niet gaat werken.

Succes met knutselen.

[ Voor 16% gewijzigd door berry.dekruijff op 19-06-2007 12:26 ]

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 16:41
Er zijn verloop stekkers te koop van molex naar zo'n klein plugje.

Ik ken de fancontroller niet, maar er zit (meestal) bij een fan met een molex aansluiting geen 3e draad voor het toerental/temperatuur meting? (correct me if i am wrong). Als jij een fancy fancontroller hebt met bijv een toerenteller dan heb je dus niets aan deze fans als je een lcd schermpje hebt of software op je pc. Dus mocht je een "pimp-my-computerkast"-fancontroller hebben dan zou ik even kijken of je niet een bijpassende fan wil.

De fans die jij hebt worden waarschijnlijk vertraagd door het geven van verschillende voltages.

Edit: Ben nog niet helemaal wakker, even plaatje opgezocht op google, wat ik zie zijn toerentallen, deze worden bij een fan doorgegeven door de 3e draad (Geel). Wil je dus optimaal gebruik maken van deze fancontroller. Dan zou ik toch kijken naar nieuwe fans?

[ Voor 17% gewijzigd door Jfwiet op 19-06-2007 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit staat op de site van antec

Note: The minimum voltage to start the fan is 5V. We recommend our users to set the fan speed to High if you choose to connect the fan to a fan control device or to the Fan-Only connector found on some of Antec’s power supplies. A fan-controlled-device regulates the fan speed by varying the voltage to it. The voltage may start as low as 4.5 V to 5V. Connecting a TriCool set on Medium or Low to a fan-control device may result in the fan not being able to start. The already lowered voltage from the fan control device will be further reduced by the TriCool circuitry below 5V.

dus als ik het goed begrijp moet ik mijn controller op de fan zelf hoog zetten.
en dan aansluiten op de fancontroller.

gr,

mwhite

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 09:54
Toevallig ?

Staat iig mijn antwoord hoe je het zelf op zou kunnen lossen :P

Verwijderd

Topicstarter
@ carpento
zo zou gaat het wel lukken denk :P

gr,
mwhite

Verwijderd

Topicstarter
he carpento nog een vraagje
ik ben effe bezig geweest en het werk wel alleen zie ik het aantal toeren niet op het schermpje
dat zal de gele draad wel zijn neem ik aan
is het ook nog mogelijk dat ik dat wel kan zien op mijn schempje van mijn Scythe Kama Meter???

gr,

mwhite

• teunos93
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-11 19:45

teunos93

HM123HF.UB60

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:42:
he carpento nog een vraagje
ik ben effe bezig geweest en het werk wel alleen zie ik het aantal toeren niet op het schermpje
dat zal de gele draad wel zijn neem ik aan
is het ook nog mogelijk dat ik dat wel kan zien op mijn schempje van mijn Scythe Kama Meter???

gr,

mwhite
kijk in je handleiding. ;)
bij de meeste fancontrollers kuun je dat wel op je schermpje halen dus dat moet hier ook wel lukken.
bron: link
dit moet dus lukken.

[ Voor 10% gewijzigd door teunos93 op 21-06-2007 09:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja bij de controller zit het probleem niet denk
het zijn de fans die bij mijn case zitten Antec Nine Hundred
daar kan ik het RPM singnaal niet vinden

gr,

mwhite
Pagina: 1