Toon posts:

[Access] Ervaringen gezocht met MS SQL server combinatie *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een aantal weken terug gepost met een vraag over database systemen, dit in verband met een afstudeeropdracht. Ik heb me hier redelijk in verdiept en momenteel probeer ik een afweging te maken tussen beschikbare software pakketten en een oplossing waarbij Access als interface voor een MS SQL server gebruikt word. Dit laatste alternatief klinkt op papier namelijk vrij aantrekkelijk.

Ik vroeg me af er iemand is die mij kon vertellen wat in de praktijk vaak de nadelen blijken te zijn van het bijhouden van gegevens in een MS SQL server met daaraan gekoppeld Access als interface voor de gebruiker? Heeft iemand hier ervaringen mee?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even met een titeledit naar het juiste subforum :) Zou je misschien je applicatie toe kunnen lichten?

[Acess] Access met MS SQL server > [Access] Ervaringen gezocht met MS SQL server combinatie *
CSA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een applicatie waarin gegevens van klanten bijgehouden worden. Daarbij worden de klanten begeleid door een proces, waarin de stappen die worden doorlopen, worden bijgehouden. De fase of status van een klant moet continu opvraagbaar zijn, en selecties moeten kunnen worden gemaakt op basis van verschillende kenmerken van deze klanten. Hier willen we een database voor gebruiken, maar we twijfelen nog of we een op maat aangepast stukje standaard software willen gebruiken, of de bovengenoemde combinatie. Om een zinnige afweging te kunnen maken willen we dus kijken wat de voor- en nadelen van beide alternatieven zijn.