Database via java benaderen icm VPN

Pagina: 1
Acties:

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03 16:41
De situatie is als volgt, ik ben bezig met het maken van een database en bijbehorend management systeem. Doordat in de database ook persoonsgegevens worden opgeslagen is de veiligheid van groot belang.

Op dit moment wordt de database alleen intern gebruikt, dit gaat via een SSL verbinding en simpelweg via de JDBC driver. Nu is het alleen de bedoeling om de database ook vanaf een andere plek (andere stad) te gaan benaderen, hiervoor is een VPN verbinding opgezet om een veilige verbinding te garanderen.

Nu ben ik zelf eerlijk gezegd niet zo op de hoogte van netwerken en dergelijke dus ik vraag me af hoe dit nu verder zou moeten gaan. Voor zover ik weet is SSL ook al beveiligd dus ZOU dit voor de communicatie al voldoende moeten zijn. Ik zie gewoon niet zozeer in hoe ik die VPN verbinding moet gebruiken voor de java applicatie.

De java applicatie is gewoon een standalone jar file welke direct verbinding maakt met de database. "Gebruikt" deze applicatie dan automatisch de VPN verbinding wanneer deze is opgezet en is de data daardoor beveiligd of moet daar meer voor gedaan worden?

Ik heb al wel het een en ander opgezocht over VPN verbindingen en dit icm java applicaties maar meestal kom je dan weer uit op de SSL verbinding en losse informatie over VPN. Ik hoop dat jullie me hier meer informatie over kunnen geven of in ieder geval de goede kant op kunnen sturen. Alvast bedankt!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als de VPN is opgezet als LAN to LAN is het geen probleem. je kan dan gewoon communiceren tussen de 2 lans en connecten zal dus ook geen probleem zijn.

Als je een client to lan hebt word het iets anders (mits hij geen permanente verbinding heeft), dan moet namelijk eerst de vpn verbinding aangeroepen worden zodat die verbinding gaat maken.

Het makkelijkste voor jou lijkt me een LAN to LAN oplossing, hier kan je dan ACL's aan hangen zodat je kan filteren wat er wel en wat er niet over de VPN heen mag.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03 16:41
Mishmash schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:01:
Als de VPN is opgezet als LAN to LAN is het geen probleem. je kan dan gewoon communiceren tussen de 2 lans en connecten zal dus ook geen probleem zijn.

Als je een client to lan hebt word het iets anders (mits hij geen permanente verbinding heeft), dan moet namelijk eerst de vpn verbinding aangeroepen worden zodat die verbinding gaat maken.

Het makkelijkste voor jou lijkt me een LAN to LAN oplossing, hier kan je dan ACL's aan hangen zodat je kan filteren wat er wel en wat er niet over de VPN heen mag.
Enige wat ik op dit moment weet is dat het een site to site VPN verbinding is, precieze details weet ik helaas ook niet verder. Maar de VPN verbinding is er dus al en ik mag binnenkort proberen alles aan de praat te krijgen dus vandaar dat ik maar eens wat meer wilde leren over dit geheel :) Tnx voor de reactie iig!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als het site to site is kan je gewoon de server benaderen (mits de ACL's goed staan ingesteld) en zal je dus geen problemen hebben met het leggen van de link!