Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Ellende na systeemherstel*

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen met het volgende: Ik voerde gisteren op mijn Windows Vista-systeem een systeemherstel uit. Gewoon standaard en direct vanuit Windows terug naar een eerder herstelpunt van een paar dagen eerder.
Het terugzetten ging goed, maar toen de computer daarna opnieuw opstartte en de muiscursor in beeld kwam kreeg ik plots een blauw scherm, met een melding betreffende hardware nogwat.
Het enige wat ik toen kon doen was de aan/uitknop ingedrukt houden om de PC hard uit te zetten.
Na daarna weer opnieuw opstarten lijkt alles gewoon te gaan werken (je ziet Windows laden etc.), maar wanneer het beeld zwart wordt en de muiscursor verschijnt, gebeurd er verder niets meer. De muiscursor is te bewegen en na een poosje komt zelfs de screensaver op.

Na het verschijnen van de muiscursor hoort het Windows Vista-logo in beeld te komen, samen met het opstartgeluid. Deze blijven echter weg en mijn computer start dus niet door.
Opnieuw hard uitdrukken en opnieuw opstarten resulteert in precies hetzelfde.

Bij elke boot krijg ik het Windows opstartmenu, waarbij je ook kan kiezen voor de veilige modus. Echter, ik had gehoopt op de veilige modus, maar ook bij die keuze gebeurt precies hetzelfde als hierboven beschreven.

Wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt!!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschien dat bepaalde hardware de geest gegeven heeft toevallig? Dan kan het gebeurend at Windows niet meer wil opstarten. Haal er eens wat hardware uit en kijk of dat oplost?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Os in de titel verwerkt per de Windows Clients - Policy, graag even op letten de volgende keer.

Opstarten vanaf de DVD en daar de Recovery Environment opstarten, daar kan je ook nog opstartproblemen mee verhelpen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nog toe te voegen: het is een Sony Vaio notebook. Hardware eruit halen is dus niet echt een optie.
Recovery environment wellicht..........

Totale recovery naar fabrieksinstellingen kan natuurlijk altijd (lijkt me in ieder geval), maar is niet de bedoeling, omdat het hier ook om belangrijke data gaat......

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WinRE is de Recovery Console onder Vista, dat is dus niet een herstel naar fabrieksinstellingen gelukkig ;)
RE is wat mogelijkheden betreft wel een flinke vooruitgang gelukkig..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik daar?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je dvd in de dvdspeler, en de juiste opties kiezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
De Windows Vista DVD neem ik aan?

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 23:09
Lijkt me ook :)

Dan kun je vanaf daar na het selecteren van windows installeren volgens mij kiezen ( Windows Repareren oid ) heb het ooit eens gezien maar niet zelf hoeven doen iig...

Veel Suc6 !

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Vaio heeft een herstel partitie erop zitten.
Die kun je gewoon aanroepen via de bios
Pagina: 1