Nieuwsbrief

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DmD
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-01 14:55
Van een klant kreeg ik de vraag of ik maandelijks naar +- 7000 adressen een nieuwsbrief kan versturen.
De enige manier die ik kan bedenken is dit te doen via een php site met een mysql database met de mail adressen.
Heeft iemand ervaring met het versturen van zulke aantallen nieuwsbrieven?
Heeft er iemand tips hoe dat het beste gedaan kan worden?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
er zijn ook tooltjes die het vanaf je pc kunnen (zonder webhosting)
je moet dan SMTP gegevens van een mail account instellen, en dan gaat ie versturen.

google kan dit soort tooltjes wel vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door BasieP op 19-06-2007 09:18 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

een goede oplossing is phpMailer, die verstuurt het via SMTP..

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

de adressen hoeven niet per-se in een datbase te staan.

het is wel zo netjes met zoveel adressen.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

maak een mooi csv file van die mail adressen, mbv excel, waarna je een google tooltje kunt gebruiken, eitje!

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Krijg je dan geen problemen met je provider? Om dat die mogelijk denken dat je een spammer bent?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• DmD
bedankt voor de tips,
ik wordt niet aangezien voor spammer omdat alle geadresseerden
toestemming hebben gegeven voor het ontvangen van de nieuwsbrief.

definitie spam: grote hoeveelheden mails zonder toestemming van de ontvangers

al lijkt het me wel verstandig even contact te onderhouden met de provider of webhost (voor de php mailer) om deze even op te hoogte te brengen.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
DmD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:11:
bedankt voor de tips,

al lijkt het me wel verstandig even contact te onderhouden met de provider of webhost (voor de php mailer) om deze even op te hoogte te brengen.
houd er even rekening mee dat jouw definitie misschien wel klopt, maar niet iedereen dezelfde regels gebruikt.
veel programma's die spam moeten opsporen kijken naar andere dingen.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 10:23
bedankt voor de tips,

De geadresseerde geven wel toestemming, maar dat weet desbetreffende ISP niet natuurlijk

Just a simple thought....

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Da's de helft van het verhaal.
Niet helemaal.
Spam is ongewenste email zonder voorafgaande toestemming van de ontvanger.

De hoeveelheid is niet relevant, want de ontvanger weet niet hoeveel anderen datzelfde bericht hebben ontvangen. Het enige wat telt voor de ontvanger is dat 'ie email krijgt waar 'ie niet om gevraagd heeft en waar 'ie geen interesse in heeft. Mail over een school-reunie is ongevraagd maar niet ongewenst.

Tien goed gerichte mailtjes kunnen tien klachten opleveren, en een miljoen mailtjes kan geen enkele klacht opleveren. Het eerste is genoeg spam om ruzie met je ISP te krijgen, en het tweede zal nooit duidelijk als spam herkent worden. Het enige wat telt voor je ISP is 'klachten'.

Daarom is 'toestemming' maar de helft van het verhaal. Mensen moeten probleemloos en met zekerheid van je lijst af kunnen komen, en eenmaal uitgeschreven ook nooit meer mail ontvangen, tenzij ze er zelf om vragen. Dat is de manier om klachten te voorkomen.
Andere dingen die je op orde moet hebben voor je er aan begint: Een manier voor gebruikers om zich zonder enig probleem uit te kunnen schrijven. (Een klikbare link in de nieuwsbrief..) Zorg dat ieder bericht op je mailinglijst duidelijk te herkennen is. Zorg dat mensen bij problemen met de verzender of jou in contact kunnen komen, dus vermeld een telefoonnummer en een alternatief email-adres. Dus: je berichten moeten altijd en iedere keer regels zoals de volgende paar bevatten:

code:
1
Subject: [nieuwsbrief] De NeNeNa nieuwsbrief van februari 2007

code:
1
2
3
Deze nieuwsbrief wordt u toegestuurd omdat u klant bent bij NeNeNa B.V.
Niet langer de nieuwsbrief ontvangen? Klik *hier*. Problemen met uitschrijven? 
Stuur email aan klachten@nenena.invalid of bel tijdens kantooruren 0800-646462

Als optie kun je mensen laten kiezen tussen de tekstversie en een html-versie, maar als je ongevraagd een html-versie verstuurt, zet de plaatjes dan ergens op een website, en niet in het bericht. Iemand die van z'n dure 50Mbyte per maand ook de 2Mbyte aan plaatjes in je mail moet ophalen op z'n blackberry ben je heel snel kwijt als klant, en ik heb nog wel eens spam gehad met een afbeelding van 25Mbyte erin. 100Kbyte is zo'n beetje het maximum wat je klachtenvrij kunt versturen. Email in 'tekstformaat' moet erg veel info bevatten wil je ooit boven de 10Kbyte uitkomen. (Da's twee A4'tjes vol tekst..)

(Oh. Ik heb alles bij elkaar 8 jaar abuse-desk voor ISP's gedaan, dus bovenstaande is heel in het kort de criteria die ik hanteerde bij het beoordelen van klachten..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• DmD
Hartelijk dank voor jullie reacties!

hier kan ik denk ik even mee vooruit
Pagina: 1