MBP start traag op

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Sinds enkele weken start mijn MBP erg traag op. Het duurt namelijk ongeveer 40-50 seconden voordat het Apple logo te voorschijn komt. Nu neem ik aan dat dit niet helemaal in orde is? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen? Het is erg vervelend omdat Safari (of FrontRow) soms zo brak werkt dat het de hele Mac laat hangen.

MacBook Pro 2.33ghz van de vorige generatie.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Probeer eens het volgende: Systeemvoorkeuren > Opstartschijf en selecteer dan je systeemmap.

Het is mogelijk dat de opstartschijf zoals die in het PRAM staat niet bestaat, of dat het staat ingesteld op booten vanaf een netwerk.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Externe harde schijven losgekoppeld?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

alienfruit schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:08:
Sinds enkele weken start mijn MBP erg traag op.
Even Onyx downloaden, installeren en de 'maintainance'-opties afwerken. Vooral het weggooien van de diverse caches helpen nog wel eens. De eerstvolgende reboot duurt weer lang, maar de daarop volgende moet vanouds snel gaan.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 23:13
burne schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 01:30:
[...]

Even Onyx downloaden, installeren en de 'maintainance'-opties afwerken. Vooral het weggooien van de diverse caches helpen nog wel eens. De eerstvolgende reboot duurt weer lang, maar de daarop volgende moet vanouds snel gaan.
Onyx = in OS X
Het Apple logo wordt echter getoond vóór het booten in OS X!

Dus je uitleg slaat jammer genoeg nergens op ;)

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
Daedalus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:39:
Probeer eens het volgende: Systeemvoorkeuren > Opstartschijf en selecteer dan je systeemmap.

Het is mogelijk dat de opstartschijf zoals die in het PRAM staat niet bestaat, of dat het staat ingesteld op booten vanaf een netwerk.
Dit fixt het inderdaad direct.
Had hierzelf ook last van nadat ik m'n Boot Camp partitie weg had gehaald.

Heeft verder niks met Mac OS te maken, dus maintenance shit kun je wel over slaan.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Bij mij staart gewoon MacOSX 10.4.10 als opstartschijf geselecteert. Ik kan nog niet echt een verschil merken.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Kaspers schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:40:
Dit fixt het inderdaad direct.
Dat blijkt.

TS: over welk logo heb je het precies? Over Afbeeldingslocatie: http://magazine.sharereactor.ru/pictures/Image/Raiker/macosx_x86_review/boot1.jpg deze? Of die met de progress-bar die erna komt?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja het Apple logo... die van het plaatje :)
Pagina: 1