[XP] Hoe een folder automatisch verversen (F5)?*

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infobot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07-2024
Als een folder aktief is en er komen files binnen in die folder dan zou je die files meteen willen zien, lukt dat niet dan kan je op F5 drukken.

Hoe kan je een folder 'automatisch' laten verversen zodat je meteen die nieuwe files ziet?

Op de ene computer gebeurt dit wel automatisch maar op de andere niet, dus er moet ergens een manier zijn om dit in te stellen. Het zijn vrijwel dezelfde computers met beiden windows xp service pack 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 14:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[google=windows+xp+explorer+folder+autorefresh]

Hier staat wel wat nuttigs tussen.

[ Voor 110% gewijzigd door Maasluip op 19-06-2007 08:04 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OS in de titel en een wat beknopter maar duidelijker versie aangemaakt.
Graag even op letten de volgende keer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infobot
Nee, ik heb het niet voor elkaar gekregen.
Overigens is het zo dat het op beide computers hetzelfde is, dus dat de folders zich niet automatisch verversen.

Het gaat dus om het volgende: Nieuw binnengekomen files in een folder moeten nu meteen zichtbaar worden. De folder moet zich automatisch meteen verversen.

Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vergelijk de mapopties eens met elkaar. Daar moet het naar ik verwacht in zitten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even een hele rare ingeving hoor:
Wat gebeurt er als je op één PC bij Internet Opties de caching opties aanpast?
Dan kan je in ieder geval even vergelijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De Internetopties hebben niets met de mapopties te maken hoor. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zeg ook: rare ingeving :)

Voor Internet Explorer kan je instellen dat bij elk bezoek aan een pagina altijd alles wordt opgehaald, zonder caching. Als je IE met een file:// target opstart maakt het vreemd genoeg wel verschil uit wat je bij caching hebt ingesteld staan, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infobot
Voor Internet Explorer kan je instellen dat bij elk bezoek aan een pagina altijd alles wordt opgehaald, zonder caching.
Hoe doe je dat dan, ik zie het woord caching of cache zelfs nergens staan bij extra\internet opties?
Overigens moet ik zeggen dat de files niet via internet binnen gehaald worden, maar vanaf een andere plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infobot
infobot schreef op zondag 01 juli 2007 @ 06:34:
[...]

Hoe doe je dat dan, ik zie het woord caching of cache zelfs nergens staan bij extra\internet opties?
Overigens moet ik zeggen dat de files niet via internet binnen gehaald worden, maar vanaf een andere plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Vergeet die caching want dat heeft er niets mee te maken. Het verschil zit hem beslist in de instellingen van mapopties.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Wat voor folder heb je het over? Een lokale schijf of gemapte netwerk share (met een drive letter dus)? Dan zou het inderdaad standaard moeten werken.

Bij een UNC pad (\\computer\share\folder) werkt het sowieso niet volgens mij. (Kan het nu ff niet testen...)

En je hebt twee computers met het probleem? Gaat het om verder losstaande computers die allebei in geen enkele folder automatisch refreshen? Of is het een specifieke folder? Heeft het wel ooit gewerkt? Wat is er op de PC('s) gewijzigd sinds de tijd dat het voor het laatst wel werkte? Werkt het wel onder een ander user profiel? (Etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infobot
Het zijn losstaande computers, maar de instellingen zijn wel gemeenschappelijk en beiden hebben hetzelfde probleem. Nee, het heeft nooit eerder gewerkt.

Ik heb het over een interne harddisk met daarop folders op drive D. Op drive D staat een folder met de naam 'testen'.
Die folder 'testen' wordt gevuld met files die gegenereerd worden met een experimenteel programma dat files genereert.
Als ik 100 files genereer dan zie ik die files niet binnenkomen in die folder, is de generatie klaar dan zijn ze alle 100 ineens zichtbaar in de folder.
Ik heb nu ook gekeken naar wat er gebeurt als ik 100 files van 1 Mb kopieer naar die folder, in zo'n geval komen ze druppelsgewijs binnen in die folder met de naam 'testen'. Dus dat werkt wel normaal.

Ik heb 2 programma's die op experimentele wijze files genereert en bij beiden komt het niet druppelsgewijs binnen.
Wat zou hiervoor de oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe snel worden de bestanden aangemaakt? Als dat redelijk snel is, dan wordt denk ik de weergave van de bestanden tegen gehouden totdat het klaar is. Anders blijft hij telkens de bestanden erbij zetten en zou een crash kunnen veroorzaken als het te snel gaat of je cpu te veel belasten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infobot
Hero Of Time schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:29:
Hoe snel worden de bestanden aangemaakt?
Als ik files van 1 Mb laat genereren dan maakt die ongeveer 5 files per sekonde. Dus je zou zeggen dat die na een paar sekonden wel weer eens een paar files laat zien. Maar als ik er bijvoorbeeld 200 laat maken kan ik na 199 files nog steeds niets zien, pas na 200 laat die alles in een keer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infobot
Iemand tot slot nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt haast zeker bij het programma wat je gebruikt, zodra er namelijk een file handle in een map gesloten wordt wordt deze automatisch ververst.

Waarschijnlijk sluit het programma de file handles niet meteen snel af waardoor ze pas verschijnen wanneer je programma klaar is.

Heeft dus absoluut niets met Windows te maken, die doet dit gewoon goed.

(Overigens wil ik je vriendelijk vragen iets meer aandacht te besteden aan je posts, dan krijg je vast meer reacties)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 02:01 ]

Pagina: 1