Ubuntu opent mp3 vanuit filebrowser in nieuwe player

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secutor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 09:54
Ik kom er niet meer uit. Als ik een mp3 start vanuit de filebrowser word deze geopend in de default player, prima.
Kies ik een andere mp3 wordt er nog een player gestart en kan ik dus naar twee mp3's tegelijk luisteren, joepie.
Ik zou graag willen dat de tweede mp3 in de player wordt gestart die al geopend is, en dus de eerste stopt.
Kan iemand mij helpen om dit voorelkaar te krijgen?
Alvast bedankt.

If you don’t measure you can’t improve -- Lord Kelvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat dat een instelling van het programma moet zijn. (Verschillende bestanden in aparte spelers laden oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Je dacht "ik schrijf even een duidelijke, uitgebreide topicstart" ? Geef eens even meer info. Wat is jouw "default player", Rhythmbox, Totem, Audacious, een heel andere mediaplayer ?

[ Voor 8% gewijzigd door Jungian op 18-06-2007 23:18 . Reden: kleine toevoeging ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien kun je wat meer duidelijkheid verschaffen over wélke mediaplayer dit is. Het kan namelijk ook zo zijn dat de betreffende player een optie heeft die toestaat meerdere instanties te draaien. Zet dit uit en je probleem is opgelost.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secutor
Ik heb ze allemaal geprobeerd als default, daarnaast, XMMS, VLC, XINE etc.
In de players kan ik nergens een optie vinden om maar 1 instantie van de player te openen.

Edit: ok, iets te snel. XMMS werkt wel zoals verwacht, maar ik vind het geen prettige speler. VLC zou het bijvoorbeeld toch ook moeten kunnen.

Is er een manier om dit toch te forceren ook als het programma het niet ondersteund?

[ Voor 41% gewijzigd door secutor op 18-06-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Totem, de default mediaplayer van Gnome en Ubuntu, doet dit gewoon uit zichzelf al. Heb je die ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secutor
Een lijst van spelers die dus twee of meer keer gestart worden bij het aanklikken van een nieuwe mp3:
Amarok
MPlayer
Xine
VLC
Rhytmbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

secutor schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:48:
Een lijst van spelers die dus twee of meer keer gestart worden bij het aanklikken van een nieuwe mp3:
Amarok
MPlayer
Xine
VLC
Rhytmbox
Ik weet niet wat voor lolligs jij uit haalt met je pc (waarschijnlijk zal Ubuntu er niets mee te maken hebben), maar met de standaard instellingen queued Amarok een mp3 als je al wat afspeelt (en start geen nieuwe instance op) en starten Rhythmbox en Totem gewoon het liedje in de instance die draait (ook geen nieuwe instance dus).

Lees hier wat over VLC : hippe link

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secutor
Bedankt voor de link naar VLC.
Waarom Amarok en Rythmbox wel nieuwe instanties openen blijft mij een raadsel dan.
Ik kan ook geen instelling vinden om dit te veranderen.

Pagina: 1