Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Aanstaande vrijdag ben ik de gelukkige eigenaar van een nieuwe seat leon sportstyle. Daarin moet natuurlijk een goed werkende carkit gebouwd gaan worden, en daar schakel ik jullie adviezen voor in!
Ik heb 2 nokia telefoontjes met bluetooth ondersteuning en een MIO A701 (om te navigeren). Ik vind het belangrijk dat ik mijn nokia telefoons kan gebruiken om te bellen over de speakers in mijn auto, daar is de carkit dus voor. De mio kan ik aansluiten via de 12v aansteker, maar dat is natuurlijk niet zo chique. Daarom heeft het mijn voorkeur om daar een opladertje voor in te bouwen. Zelf kom ik uit op een Parrot 3100/3200 of een Nokia ck-7w/ck15w. Ik vraag mij hierbij hetvolgende af:
Is het mogelijk om mijn MIO a701 te laten navigeren en de gesproken wegaanwijzingen via bluetooth naar mijn carkit te sturen zodat deze het over de boxen schreeuwt? Zo ja, zal dit mogelijk zijn icm radio luisteren? Telefoon springt namelijk naar mute tijdens bellen...ik wil niet dat ik vanwege het navigeren geen radio meer kan luisteren. Wat wel mag is dat hij af en toe de radio onderbreekt, spreekt, en vervolgens weer radio geeft. Afijn, aardig wat eisen..maar wat zijn nu eigelijk de mogelijkheden?
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen, jullie zijn tenslote de tweakers hihi!! _/-\o_

Alvast bedankt..
HOI!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nokia carkit zou ik niet doen met een niet-nokia...

Parrot moet je even voor in de compatibiliteitslijst kijken...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Volgens mij gaat dat navigeren over de boxen niet lukken. (volgende verhaal heb ik op een review site gelezen)...
Dit gaat niet lukken omdat TomTom continue het signaal stuurt naar de carkit om de radio te muten.

Je kan dus wel navigeren over de boxen, maar niet tegelijkertijd radio luisteren, en dan tussendoor de meldingen.

Het zou wel kunnen als je een carkit neemt met een losse speaker onder je dashboard. Het nadeel hiervan is, is dat je weer extra kabels moet lopen trekken, en de geluidskwaliteit van 1 zo'n speaker is erg belabberd tegenover een stereo systeem in je auto.

Hoop dat je er wat mee kunt :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat ligt niet aan TomTom, maar is geheel afhankelijk van je telefoon...

Je zit dan wel inderdaad continu met een mutende radio...
Overigens maakt het voor die stem niet veel uit wat voor speaker/versterker je eraan hangt... Blijft best verstaanbaar...

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 18-06-2007 22:56 ]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
Ik heb een parrot ck3000 evolution met een losse speaker er bij gehad. dit stond er niet bij toen ik hem bestelde maar ik ben er wel erg blij om :)

De carkit gaat dus over een losse speaker en niet over de radio.
Ik moet nu wel handmatig me radio op mute drukken of me cd op pauze maar de stemmen van tomtom onderbreken niet mijn muziek en dat vind ik wel erg prettig