Toon posts:

Freenas "network name no longer available"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
"network name no longer available"

Dit is de melding die ik krijg wanneer ik van mijn FreeNas server (2Gig geheugen, 400Gb schijf Samsung op een 2Ghz Sempron) naar linux of windows files probeer te pompen. Niet bij alle files,.. maar wel altijd bij dezelfde files. En nee, de schijf is niet verrot, is zo nieuw als een splinter. Vandaag gekocht,.. omdat volgens een vermaand FreeBSD liefhebber mijn oude schijf (3 maanden oud) snel zou overlijden. Leek me een beetje vreemd maar het kan zijn dat de levensduur van harde schijven tegenwoordig zwaar is afgenomen. Bij de nieuwe schijf zou de levensduur, afgaande op het advies van mijn "adviseur" 20 minuten zijn. Anyway, schijf is UFS geformateerd.

Netwerkkaart (Intel) heeft altijd goed gewerkt onder zowel windows als linux. Kabels zijn ook getest.

Om te voorkomen dat ik weer iets nieuws ga kopen (een harde schijf ofzo...) zou ik graag een second opinion horen. Iemand? Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een kameel te lijf ga met een staafmixer, hoe groot is de kans dan dat ik biologisch volledige stabiele tomatensap krijg?

Verwijderd

Topicstarter
so much for Freenas....

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:42
Ik heb het ook gehad; ik heb toen freenas opnieuw geinstalled (stickje), de array opnieuw toegekent en er nooit meer last van gehad, weet niet of het een optie is....

Bij mij kan ik dan ook nooit de bestanden verwijderen via UNC, wel fia FTP.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie, maar ik had het al geprobeerd :'(

Denk dat ik windows 2k server er maar op zet,.. heb hier nog een werkeloze licentie liggen. Dat werkt in ieder geval wel. Beetje overkill, but if it works,.. it works. :)