Vreemde netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 14:44
Ik heb een probleem wat het bloed onder mijn nagels vandaan haalt...

Mijn Probleem:
Mijn pc kan me onboard lan niet meer zien. Vervolgensheb ik een netwerkaartje gekocht en geinstalleerd. Alles ging prima, totdat na een paar uur deze er ook uitknalde en mij vervolgens netwerkloos achterliet.

Wat ik heb geprobeerd:
Drivers van moederbord updaten, opnieuw instaleren.
Windows opnieuw geinstalleerd.
COmputer volledigopnieuw geformateerd
Scandisk gedraaid.
Kaart in alle verschillende sloten gedaan.
Heb irq nummers gecheckt maar op het moment dat ik me netwerkkaart zie is dit nummer niet in gebruik door een ander apparaat.

Ik denk dat het aan me moederbord ligt, aangezien de chipsetfan af en toe stopt waardoor waarschijnlijk me chipset aangebakken is. Ik heb een Asus A8n Sli moederbord. hoe kom ik erachter of het moederbord is dat het probleem veroorzaakt?

Gekke is dat ik soms een tussenpoost van 24 uur heb dat me netwerk het doet en dan weer stopt. en volgens probe wordt me chipset nooit te warm

EDIT:
Hmz ik merk net dat na een clean windowsinstall de drivers voor ethernet adapters niet geinstalleerd staan terwijl ik ze wel geinstalleerd heb. Dit verklaart natuurlijk waarom ik geen netwerk kaarten zie.. maar waarom installeerd me pc die ethernet software dan niet

Verwijderd

Hmz ik merk net dat na een clean windowsinstall de drivers voor ethernet adapters niet geinstalleerd staan terwijl ik ze wel geinstalleerd heb. Dit verklaart natuurlijk waarom ik geen netwerk kaarten zie.. maar waarom installeerd me pc die ethernet software dan niet
Joh... Moet je wel de goede drivers aanleveren, anders kan je pc ze natuurlijk nooit installeren.

Gooi eens een linux live cd in je bak en kijk eens of het probleem zich daar ook voor doet.

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 14:44
heb vandaag bios gereset en weer clean install windows gedraaid. Maar hou dezelfde problemen, zowel met drivers uit de doos als met de nieuwste drivers van internet. Daarbij loopt op een of andere manier me processor niet meer efficient waardoor de windows install 8 uur heeft geduurd ><
Komt misschien doordat ik de bios nog niet geflasht heb maar lijkt me sterk.

Het is dus zeer waarschijnlijk niet softwarematig... nu nog even kijken of het moederbord als enige verantwoordelijk is en dan denk die maar vervangen.

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
Zoals ..Piet.. al zei, probeer eens een linux live cdtje, bijv. Ubuntu...