RUNDLL probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:46
Ik heb een leuke Pentium III 1000MHz Pc, met een Asus AGP 6600 videokaart erin. Ik draai Windows 2000.
Eerst had ik daar een Voodoo 2 kaart bijzitten. Ik kreeg toen steeds bij het opstarten een melding: Mapmem returned an error mapping memory. Na enig zoeken hier op GoT, kreeg ik het idee dat dit met mijn Voodoo 2 drivers te maken kan hebben. Goede drivers heb ik niet kunnen vinden. Ik heb er denk ik 8 verschillende voor geprobeerd. :'(
Toen heb ik besloten de drivers te deinstalleren, en de kaart eruit te halen. Dat ging prima, maar nu krijg ik bij het opstarten steeds de melding: Er is een fout opgetreden tijdens het laden van 3dfxv2ps.dll Kan opgegeven module niet vinden. Dit is ook vrij irritant.
Betekent dit dat er nog een restje driver is achtergebleven? Is er een manier om van deze melding af te komen? Moet ik daarvoor mijn hele pc opnieuw installeren?
Iemand een idee? Alvast bedankt!

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
De foutmelding verwijst naar 3dfxv2ps.dll en dat is voor zover ik weet een driver van een 3dfx kaart. Waarschijnlijk heb je nog ergens een oude driver geïnstalleerd staan of niet goed verwijderd.

Dat of je probeert een verkeerde driver te installeren.

[edit]

3dfxv2ps.dll is als ik het goed lees een driver voor een Voodoo2 kaart.

[ Voor 14% gewijzigd door kalizec op 18-06-2007 19:57 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
Heb je dan enig idee hoe ik die kan verwijderen? Als ik zoek bij de Wizard Hardware van syseemeigenschappen, staat er nergens meer een Voodoo-driver of hardware bij. Ook bij Software staat er nergens meer een Voodoo-driver. Is er een manier om te vinden welke drivers nog geinstalleerd staan?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Even een driver cleaner eroverheen halen en dan de nieuwste nvidia drivers eroverheen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
Tanx man! Ik heb een driver cleaner gezocht. Via jou link even doorgezocht naar een gratis versie (ja, je bent een Nederlander of je bent het niet :P )
Na installatie de driver verwijderd, en gereboot. Nu geen foutmelding meer!

Erg bedankt :)

The answer is 42.