Externe HDD op DVD speler

Pagina: 1
Acties:

• dzdesign
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08-2016
Hallo,

Ik wil het volgende proberen:

Op mijn computer heb ik een EXTERNE HDD van 250 GB op mijn computer aangesloten
En beneden in de woonkamer hebben we een DVD SPELER van Medion MD 80796.
Mijn DVD speler: http://www.dv-rec.de/test/player2005/medion/medion.html met USB, DIVX, NERO ETC.
(maar mijn dvd speler werkt nu even niet :| ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1227058 , maar daar gaan we nu niet op in)

En mijn vraag hierover:

Ik wil graag op mijn computer gebruik maken van mijn Externe hdd, waar ik nu films, muziek software etc op heb.

En ik wil mijn Externe hdd aansluiten op mijn DVD speler.

Dus ik wil de films wat ik in mijn kamer op mijn HDD heb beneden op mijn DVD speler kijken.

Is het mogelijk om het op een mannieer (USB misschien) aan elkaar aan te sluiten is?

Dank voor alle hulp alvast.. :)

[ Voor 37% gewijzigd door dzdesign op 18-06-2007 20:10 ]

Hoi

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:36
Huh wat wil je nou? Wat voor externe schijf, firewire, USB, COM-poort, Ethernet of...? En hoe bedoel je draadloos, hoe wilde je dat doen? Wat wil je bereiken. Kom op zeg dit is GoT lees eerst eens de regels want zo hoort het niet.

• dzdesign
Aangepast

Nu beter? :D

Hoi

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:13
Je wilt dus 1 USB apparaat aansluiten op 2 andere apparaten?

dvd-ding
|
hdd
|
Computer

Voor zover ik weet kan dat niet.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Verwijderd

Dat gaat idd niet lukken. Want zoals ik weet hebben de meeste externe behuizingen ook maar 1 voeding aansluiting

• dzdesign
Of ik moest een Externe hdd hebben met Ethernet aansluiting kopen en werken via een draadloze verbinding?
Of is dat ook niet mogelijk

Hoi

Verwijderd

Wat wil je nou precies gaan doen. Wil je nou dvd`s bekijken of branden met een externe brander, of gewoon met je pc branden ?.

• dzdesign
Ik download gewoon films naar mijn externe hdd. En wil dus gewoon films beneden via mijn dvd speler bekijken.

Films downloaden naar extere hdd (aangesloten op pc, boven in mijn kamer)
|
aansluiten op een of andere mannier aan dvd speler (liefst draadloos)
|
Gedownloadde films --> Via DVD speler kijken (beneden in woonkamer)

[ Voor 6% gewijzigd door dzdesign op 18-06-2007 21:04 ]

Hoi

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je denkt volgens mij veel te moeilijk.
Als jij te lui bent om die schijf mee heen en weer te zeulen, zijn er zogenaamde Wireless Bridges speciaal voor het overbrengen van beeld en geluid van een computer naar een TV.
Je hebt dan die hele DVD speler niet nodig.
De enige andere manier die ik me zo kan bedenken is het aansluiten van die externe HDD op de USB poort van je DVD speler. Ik neem aan dat je dit al hebt geprobeerd.
Als dat laatste niet werkt, heb je kans dat je externe HDD is geformatteerd als NTFS, iets waar veel DVD spelers etc. niet goed mee overweg kunnen.

• dzdesign
Ik weet wel hoe je een HDD op een DVD met usb aansluit, dat lukt me wel. (FAT32)
Maar ik wil films downloaden en tegelijkertijd een film kijken. :)

En verder over dat Wireless Bridges. Dat wordt toch alleen voor netwerken gebruikt?
Als dat een mogelijkheid is, koop ik het graag...

Ik ga even googelen :D

[ Voor 8% gewijzigd door dzdesign op 18-06-2007 21:27 ]

Hoi

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat jij wil kan dus niet. Dan zou je DVD speler op het netwerk aangesloten moeten kunnen zodat je er films naar toe kan streamen. Waarom kijk je de films niet gewoon op je computer waar je die hdd aan hebt hangen?
Pagina: 1