Toon posts:

Nieuwe configuratie niet alle HD's zichtbaar in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na een upgrade van mijn computer (Mobo, CPU, Mem en HD's) loop ik tegen het probleem dat niet alle harde schijven zichtbaar zijn in XP (met SP2).
Ik heb eerst 1 nieuwe HD (SATA WD2500KS) geplaatst, XP geinstalleerd. Alles draaide en vervolgens mijn oude schijven toegevoegd (2x Barracuda 7200.7, ST3160021A).
PC start niet meer op. Via andere topics gezocht. 1 HD losgekoppeld, en wel opstarten. Andersom ook, dus individueel wel te zien maar beide aangesloten start PC niet op.

Daarom besloten om een 2de WD2500KS toe te voegen aan configuratie. Gedaan, maar XP ziet hem niet in de verkenner. BIOS wel (meteen al bij opstarten en in beheermodus), en via 'Apparaatbeheer' in XP zie ik hem staan :?

Kortom 2 vragen:
Hoe kan ik de 2de SATA HD nu wel in de windows explorer krijgen zodat ik deze kan formateren en de data van de oude schijven kan overzetten?
Hoe krijg ik beide oude ATA schijven samen zichtbaar? Beide staan als Slave.via jumpers.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

config scherm,

administrative nogiets

computer beheer

en dan naar je harde schijf overzicht.

edit: was nog niet helemaal klaar, in het overzicht staan al je schijven die windows gedetecteerd heeft. (staan ze in het apparaatbeheer als schijven, en als je op eigenschappen drukt moet er staan dat ze geen driverproblemen oid hebben). Dan kan het zijn dat je de schijven die in dat lijstje staan moet formatteren, maar dat werkt allemaal heel gemakkelijk en vanzelfsprekend.

en wat betreft je oude IDE harde schijven, Uiteraard moet één als master ingesteld staan, en één als slave. Anders wil het denk ik niet zo heel erg. (kijk bovenop de harde schijven voor de jumperinstellingen.

[ Voor 46% gewijzigd door M2M op 18-06-2007 19:09 ]

-_-

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die 2e S-ATA schijf is inderdaad gewoon nog niet gepartitioneerd/geformatteerd, dus staat nog niet in je verkenner.
Rechtsklik op deze computer, kiezen voor beheren, dan naar schijfbeheer, en de wizard volgen.
Het niet opstarten met zowel IDE als SATA aangesloten zou wel eens in de BOOT volgorde kunnen liggen. Zeer hoogstwaarschijnlijk geeft het BIOS na het toevoegen van de IDE schijven, de boot prioriteit aan die schijven, en niet meer aan de SATA schijf. Zorg dus dat na toevoeging van de IDE schijven, je SATA schijven als eerste boot apparaat staan ingesteld...

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Dank voor de snelle reply. Op dit moment is de laatste partitie aan het formateren.
Later zal ik de jumpersetting aanpassen van de ATA schijven.

Thanks to all.