Toon posts:

[Vista]Acer orbicam werkt pas na twee keer

Pagina: 1
Acties:
  • 10.445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje functioneert mijn ingebouwde webcam (orbicam) van mijn Acer Aspire 5633 niet meer zo goed. Iedere keer als ik de webcam applicatie, of webcam in msn inschakel dan doet mijn cam het niet. Start ik het dan voor de tweede keer, dan doet hij het wel, maar dan valt hij vaak snel weer uit.
Je hoort ook voortdurend het koppel en ontkoppel geluid van hardware.

Wat kan dit zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 16:39 ]

Verwijderd

Ik denk dat het probleem is dat je USB 1.0/1.1 gebruikt in plaats van USB 2.0 .
Kan je de webcam in even in een andere poort steken en kijken of het probleem zich nog voordoet?

EDIT: Ik zie op je screen staan dat het toch USB 2 is dat je hebt. Heb je toevallig zelf Vista erop gezet (niet standaard bij de laptop geleverd) ?

[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:59:
Ik denk dat het probleem is dat je USB 1.0/1.1 gebruikt in plaats van USB 2.0 .
Kan je de webcam in even in een andere poort steken en kijken of het probleem zich nog voordoet?

EDIT: Ik zie op je screen staan dat het toch USB 2 is dat je hebt. Heb je toevallig zelf Vista erop gezet (niet standaard bij de laptop geleverd) ?
Nee vista was voorgeïnstaleerd op deze laptop. Hij is dus, als het goed is, vista compatible. Maar het is een geïntegreerde webcam, dus switchen van usb gaat lastig :P

Verwijderd

Topicstarter
Hij deed het nu weer heel de tijd goed, maar zodra ik de camera draai valt die uit. Hij zal wel kapot zijn dus helaas, :S. Moet ik hem zeker opsturen en dan is die heel lang weg en ben ik al mijn data zeker kwijt! :S

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het een software probleem is. Ik heb dus de driver setup, zoals die op de pc staat, opnieuw uitgevoerd. Nu doet de camera het helemaal niet is. Continue zit vista te zeuren over 'driver moet opnieuw worden geïnstalleerd' en 'dit apparaat kan sneller werken' enz.

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-02 12:23
Waarschijnlijk is dan de driver van de camera niet compatibel met Vista en heb je dus gewoon pech. Je kan nog op de site van de fabrikant kijken of ze een nieuwere driver hebben.

PV Output

Verwijderd

Topicstarter
Quincy5 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:29:
Waarschijnlijk is dan de driver van de camera niet compatibel met Vista en heb je dus gewoon pech. Je kan nog op de site van de fabrikant kijken of ze een nieuwere driver hebben.
Nee, dat is niet waar, want vista was voorgeïnstaleerd. (zie ook een aantal posts terug). Het heeft dus goed gewerkt. Af en toe pakt die hem weer op, maar zodra ik dan de camera ronddraai, dan loopt die vast en valt die uit :|

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Onder XP doet de camera het ook heel slecht. Ik moet 6 keer op opnieuw verbinden drukken voordat die het doet. Voortdurend krijg je het geluid van hardware koppelen en ontkoppelen en ook krijg ik onder xp, net als onder vista, de melding dat de webcam sneller kan werken onder usb 2.0. Ik installeer nog wat intel chipset onder xp, maar denk niet dat het veel uit gaat maken. Kan dit een hardware matige fout zijn, want dan moet de laptop misschien weg voor reparatie met alle gevolgen van dien :(...

Verwijderd

Het lijkt me eerder dat er een knakje in het aansluit-draadje van je webcam zit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:41:
Het lijkt me eerder dat er een knakje in het aansluit-draadje van je webcam zit.
Hmm zou kunnen ja, maar dan nog weet ik niet of ik het zelf kan repareren, is vast niet goed voor de garantie :+ Misschien moet ik Acer er maar eens over mailen...

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 13:01
ik heb ook problemen met mijn orbicam op mijn Aspire 5633WLMi_2G160 laptop.

Ik heb drivers van zowel logitech als bison gebruikt. Mijn 'cam doet het nou in zijn geheel niet meer, niet met het programma'tje, niet met msn.

welke drivers gebruiken jullie? Ik kan er namelijk niet achter komen of ik een logitech of een bison orbicam heb.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:32
Ik heb het zelfde probleem als hierboven. Regelmatig ook BSOD's door dit probleem! Iemand al een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de meegeleverde driver. Heb ook al andere geprobeerd, maakt niets uit. Zowel onder vista als onder xp doet het raar. Geen BSOD's gelukkig meer gehad, maar wel dat de camera zomaar ineens nokt, vaak ook als je draait.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 16:39
Een tip misschien:
Gebruik de driver die op je recovery DVD staat. Die werkt wel.

Verwijderd

Ik heb het probleem ook onder xp, standaard staat vista premium erop en dat werkt prima. Dat is, tenzijn photoshop cs3 erop staat want dat veroorzaakt een conflict die men nog niet op weet te lossen. Maar onder xp met de aangeboden xp drivers van acer haar site werkt een hoop irritaties. Krijg een identiek scherm als topicstarter laat zien.

Iemand een oplossing of alternatief?!?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog steeds het probleem. Ik heb nu een 'verse instalatie' van vista draaien, door middel van recovery. Dan heb je dus de applicatie (acer orbicam) ook voorgeïnstalleerd staan. Hier heb ik het probleem mee, ook met de nieuwste driver + applicatie van de Acer website geven het probleem. Dat probleem is:

Je start de applicatie op, camera gaat aan en niks aan de hand. Dan kun je draaien aan de camera en dat gaat allemaal goed. Totdat je de camera teveel naar achteren draait en het beeld omgedraaid moet worden, daar loopt het steeds mis. Dan kunnen er 3 dingen gebeuren:

- de camera gaat uit en de applicatie sluit
- de camera gaat uit, de applicatie sluit en je krijgt de 'snel usb-aparaat op trage hub...'-melding, zie hierboven
- je krijgt een BSOD

De laatste is dus het meest vervelend. De code is dan "bccode1000007e"

Ik neem toch aan dat dit een software fout is?

• cornfed99111
Je schrijft nu bijna bij elke bericht, dat de camera uitvalt als je eraan draait.
Als dat geen draadbreuk is, weet ik het ook niet meer. Je hebt toch garantie?

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:48:
Je schrijft nu bijna bij elke bericht, dat de camera uitvalt als je eraan draait.
Als dat geen draadbreuk is, weet ik het ook niet meer. Je hebt toch garantie?
Nou, dat dacht ik dus, maar nu na een restart was ik even weg gelopen en de acer screensaver die ik gebruik gebruikt ook de webcam. En nu zie ik weer de melding 'dit aparaat kan sneller werken', dus het heeft dus niet specifiek met dat draaien te maken zo lijkt.

Nog vergeten te melden, de laptop is naar Acer Duitsland geweest voor reparatie. Ik kreeg hem terug met het bericht dat de recovery opnieuw was gedaan en that's all.

Ik zit nog steeds te twijfelen of dit nu een hardware of software fout is. :(

Ben er niet blij mee, laptop kwam net ook weer niet uit slaapstand, maar dat kan wel weer aan vista liggen. Terwijl ik alle updates heb geïnstalleerd, maargoed.

• cornfed99111
Als hij aangeeft: "dit apparaat kan sneller werken", is de webcam opnieuw aangemeld in windows.
Dat kan alleen als je iets in je usb poort stopt. Maar dat kan dus niet, hij is vast ingebouwd.
Enige verklaring: draadbreuk, maar net niet helemaal. Soms wel, soms geen contact.
De breuk kan niet alleen bij de webcam zijn, maar ook in de verbinding tussen beeldscherm
en laptop. Dus let eens op als je het beeldscherm beweegt wat ie doet.

[ Voor 22% gewijzigd door cornfed99111 op 29-09-2007 10:58 ]

Verwijderd

Hoi Elwin,

Probeer de webcam eens met een ander programma. Op mijn Acer-laptop werkte het programma Orbicam na een tijdje niet meer, naar het schijnt door een update van Vista. Maar mijn ingebouwde webcam werkt prima met Nero Vision en met AMCap, een gratis programmaatje.

• Norfolk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-12-2023
Heb net hetzelfde probleem, en het is geen knak in de draad ofzo, want je hoeft er niet aan te draaien voor het gebeurd. Dat mijn orbicam niet werkt is geen groot probleem voor me, ik gebruik die toch zelden, maar het geluid dat er hele tijd bijzit is zeer lastig. Alsof je heel de tijd je usb-stick in en uit steekt.

Ook heb ik van mensen bij me op school gehoord dat die hetzelfde probleem hadden. Mijn laptop is een keer terug naar de garantie geweest vorige week en ze hebben deze terug gestuurd met de boodschap "Orbicam wasn't connected properly, connected orbicam and updated bios". Dus ik blij dat het gemaakt was, maar niets was minder waar. De volgende dag was het er weer.
Volgens mij is het dus een probleem waar Acer zelf niet aan uit kan.

[ Voor 40% gewijzigd door Norfolk op 29-09-2007 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb de applicatie even verwijderd en msn gebruikt voor het testen. Heb msn op een tweede monitor gezet. Op dat moment kon ik toch gewoon het scherm bewegen, hij bleef het doen. Bij het draaien ging het toch weer mis nu. Het beeld hing vast en de LED van de camera ging uit. Daarna is hij ook niet meer aan te krijgen zonder appraatbeheer. MSN geeft aan 'camera niet aangesloten'

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:10:
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb de applicatie even verwijderd en msn gebruikt voor het testen. Heb msn op een tweede monitor gezet. Op dat moment kon ik toch gewoon het scherm bewegen, hij bleef het doen. Bij het draaien ging het toch weer mis nu. Het beeld hing vast en de LED van de camera ging uit. Daarna is hij ook niet meer aan te krijgen zonder appraatbeheer. MSN geeft aan 'camera niet aangesloten'
Goedendag, I'm new here!!

Ik weet niet precies wie het allemaal zegt en wie welk probleem heeft, maar er is iets geweest over niet weten welk soort cam je hebt, bison of logitech. Elk type van acer verschilt hierin, dus als je naar http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html gaat en hier verder je eigen type in het menu aanklikt, vervolgens in de lijst zoekt naar orbicam, want ik neem aan dat iedereen die wel heeft met acer... dan krijg je DE driver voor jouw cam!

Have fun!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:18:
[...]

Goedendag, I'm new here!!

Ik weet niet precies wie het allemaal zegt en wie welk probleem heeft, maar er is iets geweest over niet weten welk soort cam je hebt, bison of logitech. Elk type van acer verschilt hierin, dus als je naar http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html gaat en hier verder je eigen type in het menu aanklikt, vervolgens in de lijst zoekt naar orbicam, want ik neem aan dat iedereen die wel heeft met acer... dan krijg je DE driver voor jouw cam!

Have fun!
Ik weet wel welke cam ik heb ja, orbicam (Logitech). Hij is nu 2 keer voor reparatie weggeweest. Na de tweede keer leek het goed te werken. Ik kon de camera draaien naar achteren enzo. Nu is het opnieuw elke keer maar weer hopen of die uberhaupt aan wil. Eenmaal aan moet ik er ook niet meer aan gaan draaien, want dan stopt die weer en geeft vista aan dat de cam opnieuw wordt aangesloten (interne usb). Maarja, mijn 1-jarige garantie bij acer zit er bijna op, dus waarschijnlijk heb ik straks geen webcam meer. Ik probeer iig even de nieuwste driver + app van de acer euro support site.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 13:14 ]

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb hier ook een probleem met de acer Orbicam!!

Via MSN werkt hij gewoon goed. Maar als ik hem gewoon NU wil opstarten (via de acer Orbicam applicatie), geeft hij meteen een foutmelding dat hij hem niet kan starten.

Het gaat om een Acer 5633, met Vista voorgeinstalleerd... Wat nu?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Verwijderd

Topicstarter
Hoor je hardware geluiden van windows (verbonden/verbroken). Is de cam niet gewoon in gebruik door msn op dat moment?

• Twiztid2004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02-2011
Een goeden dag...

Ik heb zelf het zelfde probleem gehad, continue disconnecten en weer reconnecten, met de melding dat het apparaat sneller kon werken...

Ik ben later overgegaan naar vista, en daar werkte geen enkele driver die er bij acer te downloaden was...

Ik heb uiteindelijk het hele problee opgelost door een driver van Packard Bell te downloaden en te installeren... sindsdien geen enkele issue meer...

De driver is hier te vinden :http://support.packardbel...0100&pi=platform_ajax_gn3

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

btw... ik zelf heb een acer aspire 5102WLMI met een 0.3 MP orbicam van bison

[ Voor 0% gewijzigd door Twiztid2004 op 06-03-2008 13:43 . Reden: url gefixed ]

Verwijderd

Topicstarter
Twiztid2004 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:42:
Een goeden dag...

Ik heb zelf het zelfde probleem gehad, continue disconnecten en weer reconnecten, met de melding dat het apparaat sneller kon werken...

Ik ben later overgegaan naar vista, en daar werkte geen enkele driver die er bij acer te downloaden was...

Ik heb uiteindelijk het hele problee opgelost door een driver van Packard Bell te downloaden en te installeren... sindsdien geen enkele issue meer...

De driver is hier te vinden :http://support.packardbel...0100&pi=platform_ajax_gn3

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

btw... ik zelf heb een acer aspire 5102WLMI met een 0.3 MP orbicam van bison
Voor mij heeft dit helaas niet geholpen. Ik zie een 1.3, 2.0 en VGA webcam driver in dat pakket van Packerd Bell wat je stuurde zitten, maar helaas werken deze niet voor mij. Mijn webcam is dan ook van Logitech, dus dat zal wel een heel verschil maken. :)

Het gaf me wel heel even hoop.
In ieder geval heb ik op dit moment dat wanneer ik de acer orbicam applicatie gebruik en die valt uit, doordat ik de camera draai, dat ik wel gewoon weer normaal beeld krijg als ik de app. opnieuw start. (vista business). Voorheen kreeg ik dat wanneer de camera niet meer functioneerde, het vrij lastig was deze weer aan de praat te krijgen (kwam meestal neer op een reboot).
Pagina: 1