Toon posts:

Maxtor 250 gig werkt niet op usb 2.0 controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 2 dagen speuren op internet heb ik het opgegeven en zijn jullie mijn laatste hoop. Mijn probleem :

Heb hier een externe HD liggen van maxtor, die gewoon werkt op mijn USB 1.1 poorten. Nu heb ik laatst een Via USB Enhanced controller Enhanced Host in een PC-slot aangesloten, om de harde schijf ook op 2.0 te kunnen aansluiten.

Het rare is dus dat die controller ,of mijn harde schijf helemaal niet kent , of hij geeft de foutmelding :

"kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat" of E:/ is niet toegankelijk, de parameter is onjuist.

Ook start mijn computer extreem langzaam op, als de HD in 1 van de 2.0 poorten zit

Mijn externe DVD brander werkt wel gewoon op de 2.0 poorten . Ik heb de drivers al een ziljoen keer opnieuw ge-installeerd, heb de USB kabel al vervangen, heb de controller al in diverse sloten geprobeerd ,niks werkt.

Iemand nog suggesties/tips?

Alvast bedankt voor alle hulp. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 17:53 ]

• dzdesign
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08-2016
Ikzelf gebruik nu een WD 250 GB (EXTERN) en alles werkt perfect.

Probeer het op alle USB poorten wat je op je PC hebt.
Of je hebt denk ik ook wel een (mini) Cd gekregen bij het HDD, probeer dat eens.

Probeer het eens bij iemand anders z'n pc.

:) succes

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Neem hem morgen idd wel even naar mijn werk, maar het vreemde blijft wel dat ie op mijn 1.1 poorten werkt.

Dacht ook eerst dat het aan de usb controller lag, maar dan is het weer raar dat mijn externe brander het wel doet.... :)

• dzdesign
Oke dan!

Ik gebruik het nu ook op een 1.1 poort, maar nu via een externe 7x usb hub (en het leuke is dat ik het gebruik zonder het aan te sluiten aan het stroom:D.. alles werkt via 1 usb aansluiting op mijn pc), alles werkt perfect hetzelfde. Ik denk ook niet dat het wat te maken heeft met een 1.1 poort of een 2.0 poort (oke snelheid wel:P maar daar hebben we het niet over).

En anders als het echt niet lukt breng je het terug of heb je het 2e hands gekocht?

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
In apparaatbeheer geef hij bij locatie "locatie 0 " aan , misschien heeft het daar iets me te maken? Hij was nieuw, maar ik ga hem niet meer terugbrengen, dan maar back-uppen via 1.1 :p

En het moet ook gewoon lukken .... 8)7

• dzdesign
Uhm ik snap niet wat je bedoeld met locatie ? :9

Staat het hdd in apparaatbeheer bij overige apparaten of bij schrijfstations?

tja, ik moet ook werken via 1.1, wat niet erg snel gaat }:O

Hoi

• dzdesign
Oja, locatie gevonden :D

Bij mij staat er: op USB-apparaat voor massaopslag

[ Voor 5% gewijzigd door dzdesign op 18-06-2007 20:15 ]

Hoi

Pagina: 1