[Vista] Media Center opname branden naar DVD - geen ruimte?*

Pagina: 1
Acties:

• Jan Golfkarton
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05-2023
Normaal meldt MCE bij ruimtegebrek (op DVD schijf) "Branden met mindere kwaliteit", maar als ik een drie uur durende film wil branden kan zelfs dit niet en krijg ik "Er is onvoldoende ruimte beschikbaar. Selecteer minder bestanden". En dan heb ik 'm niet eens in de "Best" kwaliteit opgenomen. Zijn er instellingen waarbij dit aangepast kan worden zodat je wel (in een welliswaar nóg mindere kwaliteit) kunt branden?

Als ik het bestand overigens in Nero importeer en brand lijkt alles te lukken, totdat ik de DVD afspeel: perfect geluid, maar een zwart beeld...

JG

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik verander je titel maar even want aan de mededeling dat je MediaCenter draait hebben we nog niet zoveel ;)

Verder: over welke bestandsgrootte hebben we het dan? één uur in HQ staat gelijk aan 3GB (ongeveer)..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jan Golfkarton
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05-2023
Titel is zo duidelijker inderdaad.

Het bestand is 7,4GB groot, wat uiteraard niet past op een DVD, maar hoe krijg je dat kleiner?
Stiekem nog een vraag: kun je de "tv-opnamen"-folder verplaatsen in MCE? Over ruimte gesproken: MCE zet alles op de C-schijf waar de "tv-opnamen"-folder staat en daar had ik bij het installeren van Vista geen rekening mee gehouden (het gaat net).

JG.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jan Golfkarton schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:08:
Het bestand is 7,4GB groot, wat uiteraard niet past op een DVD, maar hoe krijg je dat kleiner?
Dual-layer brander, en je brandsoftware moet het ook snappen.

Alternatief is dat je DVRMStoMPEG gebruikt en je opname recode naar een ander formaat met een kleinere filesize.
Stiekem nog een vraag: kun je de "tv-opnamen"-folder verplaatsen in MCE?
Dat kan inderdaad, daar moet je wel wat over kunnen vinden met wat creatief googlewerk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device