Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Volgens mij zijn de software tool bouwers nog niet zo ver. Ik heb tenminsten nog niks kunnen vinden
Het hoeft natuurlijk geen software te zijn. Wat die software doet is natuurlijk ook gewoon een registry tweak, dus als iemand weet wat ik in het register aan moet passen en waarin dan zou dat ook bijzonder handig zijn.
Kom op er, er moet toch iemand zijn die ook Media Center gebruikt op Vista, die hier ook last van heeft/had...
Bij deze wil ik toch nog een keer een beroep op jullie doen, ik weet zeker dat er meer mensen zijn die last hebben van spontaan opstartende computers midden in de nacht en die dit opgelost hebben....
Ik heb 'm hier zelf om 11.00 uur staan overdag, en tot nu toe is dat tijdstip ook niet gewijzigd..
Zijn het geen andere Scheduled Tasks?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Hebben we het hier wel over de Vista EPG ?alt-92 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:58:
Ik heb 'm hier zelf om 11.00 uur staan overdag, en tot nu toe is dat tijdstip ook niet gewijzigd..
Schijnt overigens dat vista steeds de tijd zelf aanpast van de download. Afhankelijk van de voorgaande download. Aanpassen in het register is daardoor ook geen optie. Ook op degroeneknop heb ik geen oplossing gevonden.
Hallo,
Zelf had ik ook last van een spontaan opstartende computer onder VISTA Premium.
Bij nazoeken bleek het de update van media center te zijn welke zijn werk ging doen, via de taskmanager heb ik deze gerescheduleden hij gaat nu alleen zijn werk doen wanneer de pc aanstaat en idle is.
Misschien is het bij jou ook zo dat het de media center update is?
Zelf had ik ook last van een spontaan opstartende computer onder VISTA Premium.
Bij nazoeken bleek het de update van media center te zijn welke zijn werk ging doen, via de taskmanager heb ik deze gerescheduleden hij gaat nu alleen zijn werk doen wanneer de pc aanstaat en idle is.
Misschien is het bij jou ook zo dat het de media center update is?
Kun je uitleggen wat je precies gedaan hebt?
Bij mij update hij gewoon zodra ik mijn computer opstart, dat was al zo na installatie. Taakplanner staat gewoon onder je start menu, dus Start > Taakplanner typen > Enter > links in het lijstje op het pijltje naast Bibliotheek voor Taakplanner klikken en doornavigeren naar Microsoft > Windows > Media Center. Daar staan wat taken, waarschijnlijk heb je mcupdate nodig.
Als ik in de eventviewer kijk dan staat er bij ehshed dat ie om 1 uur 's nachts nieuwe guide listings gaat downloaden, en dat is ook hetgene waar ik last van heb.
Is het dan zo dat ehshed door mcupdate aangestuurd wordt, of het heeft het niks met elkaar te maken?
Is het dan zo dat ehshed door mcupdate aangestuurd wordt, of het heeft het niks met elkaar te maken?
Ik denk het wel ja, maar er moet in Taakplanner ook gewoon een tijd staan waarop mcupdate wordt uitgevoerd, als dat ook 1 uur 's nachts is heb je je antwoord lijkt me
Hallo Mastair,
je kunt onder de event viewer de ehsched terugvinden wanneer hij gerund is.
als je deze aanklikt (1x) kan je via het rechter veld een user task aanhangen.
maak deze aan en vervolgens kan je via de eventviewer de task aanpassen naar bijvoorbeeld wanneer de pc idle is.....
Dit zou moeten werken.
Ik heb hetzelfde gedaan voor de MCupdate. deze deed mijn pc ook spontaan ontwaken....
Boomster
je kunt onder de event viewer de ehsched terugvinden wanneer hij gerund is.
als je deze aanklikt (1x) kan je via het rechter veld een user task aanhangen.
maak deze aan en vervolgens kan je via de eventviewer de task aanpassen naar bijvoorbeeld wanneer de pc idle is.....
Dit zou moeten werken.
Ik heb hetzelfde gedaan voor de MCupdate. deze deed mijn pc ook spontaan ontwaken....
Boomster
Pagina: 1