Aanzetten Externe HDD via USB

Pagina: 1
Acties:

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2025
Hi,

Weet iemand of er een programmatje is die tijdens het opstarten van je PC een soort teken naar je externe HDD kan geven zodat je externe HDD aangaat. Ik weet dat er HDD's zijn die dit ingebouwd hebben maar ik wilde weten of dit software matig kan.

Thnx,

Dennis

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt in windows toch aangeven dat een drive na een x aantal minuten uit gaat. En als je hem dan weer nodig hebt spint hij op. Dat lijkt me toch precies wat je zoekt.

• SamuraiP1zzaCat
Terw_Dan schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:17:
Je kunt in windows toch aangeven dat een drive na een x aantal minuten uit gaat. En als je hem dan weer nodig hebt spint hij op. Dat lijkt me toch precies wat je zoekt.
Het voornaamste is dat de externe HDD aangaat zodra mijn PC aangaat, en ook uitgaat als ik mijn PC afsluit. Ik kan mijn externe HDD wel altijd aanlaten maar dat is slecht voor het milieu :p en hij maakt herrie als ik dan slaap ...

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07
SamuraiP1zzaCat schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:20:
[...]

Het voornaamste is dat de externe HDD aangaat zodra mijn PC aangaat, en ook uitgaat als ik mijn PC afsluit. Ik kan mijn externe HDD wel altijd aanlaten maar dat is slecht voor het milieu :p en hij maakt herrie als ik dan slaap ...
gaat niet...
enigste wat je zou kunnen doen is een stroomblok met een schakelaar zodat alles uit is. en de volgende dag gewoon knop weeraan;.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:20
Master-slave contactdoos?

Die schakelt bij het inschakelen van het 'master' apparaat (PC) alles in de 'slave' contacten aan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een DC12v-out op een van je lege pic-sloten?

Die lus je intern door naar je 12v-molex. Als je pc opstart krijgt je externe HD ook meteen sap :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• SamuraiP1zzaCat
Die master slave contactdoos is wel chill... thnx
Pagina: 1