SSID niet in te stellen

Pagina: 1
Acties:

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10-2025

maroesjk

from the ash rose a great bird

Topicstarter
Een probleem waar ik tegen aanloop bij een nieuw Speedtouch 585V6 router/modem: Bij de instellingen van het WIFI netwerk kan ik de SSID (standaard leeg) wel invullen, maar zodra ik opslaan kies is hij weer blanco.
Ik ben al aan het zoeken op internet, maar er is niets over te vinden. Iemand dit al eens meegemaakt (en opgelost)???

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Al gekeken of er een nieuwe firmware voor beschikbaar is?

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
Goede tip... Ik heb de firmware inmiddels geupdated en het instellen van een SSID lukt nu wel. Echter, het (draadloos) netwerk wordt nog steeds niet gevonden, ook niet met NetStumbler...
Het lijkt wel of er helemaal geen activiteit is op het WiFi-kanaal...

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Staat 'Only stations with correct SSID can connect' oid aan?
Das Speedtouch-taal voor 'Hide SSID'

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
Nope, ik heb hem zo ingesteld dat hij alles mag "Broadcasten", zo heet het nu bij de 585 ;-)
Maar tevergeefs. Ik begin een beetje te denken dat het WiFi-gedeelte af fabriek niet goed is...

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:52
Je weet zeker dat het probleem niet aan de kant van de computer ligt (wifi-kaart die uitgezet kan worden, kapotte kaart, instellingen, etc); m.a.w. je vind wel netwerken van de buren? NetStumbler zou het in principe ook aan moeten geven als hij je kaart niet kan vinden, maar je weet het nooit.
Hide SSID heeft er overigens niets mee te maken, die heb ik altijd al aanstaan en NetStumbler kan hem prima vinden.

PV Output

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
We zijn nog niet verder. Wat wel opvalt is dat op de WiFi instellingspagina van het SpeedTouch modem het MAC-adres op 00:00:00:00:00:00 staat. Betekent dit dat de WiFi-module niet te vinden is en/of het modem inderdaad kaputt is, of is dat MAC-adres normaal in de instellingspagina van een 585v6?

@Quincy5: andere netwerken worden inderdaad wel gevonden door NetStumbler en/of de netwerkkaarten in de (2) computers die ik heb geprobeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door maroesjk op 19-06-2007 21:03 ]

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
maroesjk schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:02:
Wat wel opvalt is dat op de WiFi instellingspagina van het SpeedTouch modem het MAC-adres op 00:00:00:00:00:00 staat.
Navraag bij Thomson / SpeedTouch leert dat het betreffende MAC-adres inderdaad een belangrijke indicatie is dat er iets niet helemaal lekker is gegaan in de fabriek. Fabricage-fout dus. Het modem is intussen terug naar de leverancier voor vervanging...

Wat mij betreft kan het topic hiermee gesloten worden. Deze laatste post is alleen even bedoeld als status-update, zodat GoT-ters die de search gebruiken een compeet topic vinden...

Verwijderd

maroesjk schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:46:

Wat mij betreft kan het topic hiermee gesloten worden. Deze laatste post is alleen even bedoeld als status-update, zodat GoT-ters die de search gebruiken een compeet topic vinden...
_/-\o_

Topis worden niet zomaar gesloten, misschien interessant om te horen of het meteen helemaal werkt met de nieuwe modem? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 08:48 ]

Verwijderd

Ik ben inderdaad wel benieuwd. Zoals ik het hoorde had ik het idee dat er totaal geen WiFi kaart in de Speedtouch zat. Ik heb zelf ook zo'n modem gehad, deze was dood en heb toen losgeschroeft en WiFi kaart eruit gehaald.

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
*zucht* Gisteren heeft mijn collega (waar dit probleem optrad) een/het modem terugontvangen van de webshop. Wij dat ding weer configureren. Wat blijkt: het MAC-adres in het WiFi gedeelte was wederom/nog steeds 00:00:00:00:00:00. |:( Niet aan de gang te krijgen dus. :X

Vandaag bleek dat het enige dat de webshop had gedaan het resetten van het modem en (her)installeren van de nieuwste firmware was. Daarna hebben, behalve het WiFi gedeelte, alles getest. Terwijl toch duidelijk aangegeven was in een eerdere e-mail dat daar het (enige) probleem zat. 8)7 :(

Paupers... Modem gaat nu wéér retour...
en dit was de laatste keer dat ik iemand naar de betreffende webshop verwijs...

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
maroesjk schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:51:Paupers... Modem gaat nu wéér retour...
Deze nieuwe poging is wel geslaagd. Het modem heeft nu een fysiek MAC-adres en werkt (eindelijk) prima...

Pagina: 1