E6600 + Cooler Master hyper UC

Pagina: 1
Acties:

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08-2025
Sinds 2 dagen heb ik deze koeler op mijn E6600 en volgens mij zijn de temps echt waardeloos. Volgens Everest is mijn CPU idle 37 graden en CPUkern1 is 51 en CPUkern2 is 53 graden. Nou weet ik niet echt wat die kernen inhoud, hoe warm mogen die worden? Of moet ik alleen op de CPU temp letten.
Ik denk allemaal dat het weer is met de hoeveelheid koelpasta te maken heeft :( . Daarom laat er een plaatje bij zien zodat je kunt zien of dit de juiste hoeveelheid is.
Stressed worden de kernen 57 graden, en de CPU 41.
Ik wil mijn E6600 op 30% overclocken, en aangezien hij nu al best warm wordt...

Afbeeldingslocatie: http://img460.imageshack.us/img460/2062/dscn3673wx3.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door YOGI op 18-06-2007 15:36 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ze (de cores) zouden idle wel iets koeler mogen zijn, hoewel het zeker niet rampzalig is. Maar sowieso mag er wel iets van die koelpasta weg ja. Het moet echt flinterdun. :)

[ Voor 15% gewijzigd door _the_crow_ op 18-06-2007 15:22 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

is nou niet echt wat je noemt schokend ,temparatuur is niet abnormaal hoor

Verwijderd

Ik hoop een paar dingen:

Het is geen geleidende pasta.
Je hebt de pasta welke nu tussen de SMD weerstandjes zit weggehaald.
Je hebt iets minder erop gesmeerd, want ik vind dit iets teveel namelijk.

En het plaatje lijkt mij eerder van en GPU dan van een CPU
EDIT: Ja hey! ;) ff snel het plaatje veranderen he :D, maar kijk maar eens naar de foto's op de site die ik heb gelinked, kan je best goed zien hoe het er uit moet zien met de koelpasta erop

@de temperaturen: De CPU temp wordt volgens mij gemeten onder het socket en de kern-temperaturen in de afzonderlijke cores van je E6600.

1ste hit op google met zoeken naar: thermal grease is al een hele goede uitleg, vooral Figure 36 op deze pagina.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 16:20 . Reden: Edit --> Edit --> aarg niet mijn dag vandaag :( ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:27:
Ik hoop een paar dingen:

Het is geen geleidende pasta.
Je hebt de pasta welke nu tussen de SMD weerstandjes zit weggehaald.
Je hebt iets minder erop gesmeerd, want ik vind dit iets teveel namelijk.

En het plaatje lijkt mij eerder van en GPU dan van een CPU

@de temperaturen: De CPU temp wordt volgens mij gemeten onder het socket en de kern-temperaturen in de afzonderlijke cores van je E6600.

1ste hit op google met zoeken naar: thermal grease is al een hele goede uitleg, vooral Figure 36 op deze pagina.
sterker nog, het IS een plaatje van een GPU en niet van een CPU. Een E6600 heeft een heatspreader, heeft geen shim en zit over het algemeen niet op een rood PCB. Naar mijn mening zit er ook teveel pasta op dat grakaatje.

ik gok op een kaart uit de x8x0 serie

[ Voor 7% gewijzigd door -ErikE- op 18-06-2007 15:34 ]

Verwijderd

37 graden is voor een Grafische kaart van deze categorie best netjes :)

edit -> Ow tis een ander plaatje geworden ineens.

Zoals reeds gezegd mag het best dunner, even afwerken met een bankpasje ofzo.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 15:39 ]

• YOGI
jaa sorry jongens, het was gisteren laat. Maar het was een x1900xt, ook met dezelfde koelpasta die ik voor de CPU gebruik. Zat bij de CPU koeler...

x1900xt 256 idle 40 graden, stressed @cod2 60, en Tom Clancy's Rainbow Six Vegas wordt hij 80 graden) sorry even off topic :o

[ Voor 30% gewijzigd door YOGI op 18-06-2007 15:41 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
YOGI schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:39:
jaa sorry jongens, het was gisteren laat. Maar het was een x1900xt, ook met dezelfde koelpasta die ik voor de CPU gebruik. Zat bij de CPU koeler...
met ^^ ik zou het wat dunner uitvoeren. Verder is 37 graden wel ok.

• YOGI
Ik ga nu even lekker op mijn gemak mijn pc uit elkaar halen. Ik post straks wel wat ervan geworden is :)

Alles zit er weer in... helaas heeft het geen enkel effect :?. de kernen zijn nu 50 graden, en de cpu is 36...

[ Voor 35% gewijzigd door YOGI op 18-06-2007 17:15 ]

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
vind het wel vreemd...bij mij zijn de temps van bijde cores veel lager als de algehele temp, terwijl jij het omgekeerde hebt..
heb nu met een beetje muziek luisteren en internetten als temps staan:
cpu: 37
core0: 24
core1: 20
(dit is wel een E6420)

en zelfs met 3dmark flink stressen heb ik bijde cores niet boven de 40 uit zien komen, en cpu niet boven de 55, en dat met stock koeler...

[ Voor 3% gewijzigd door darkpluisje op 18-06-2007 16:14 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29

M2M

medicijnman

tja... de key is om je pasta zo dun mogelijk aan te brengen, zodat het een superglad oppervlak wordt tussen je blok en je processor. Eigenlijk hoort de pasta alleen de oneffenheden tussen je blok en je proc op te vullen. Meer niet. Maar uiteraard, het liefst zo dun mogelijk, goed het koelblok aandrukken, (KAST DICHTSCHROEVEN voordat je gaat meten, met een open kast zijn het niet echt vergelijkbare waarden), en ff checken of je kast niet te groot is, dat de warme lucht die je processorkoeling uitblaast, niet circuleert rond de processor. De warme lucht moet uit de kast, en koude moet er in.

-_-

Pagina: 1