Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Al een tijd ben ik op zoek naar een smartphone/pda die mijn oude telefoon moet gaan vervangen. Helaas heb ik nog weinig kandidaten kunnen vinden.

Ik zoek een apparaat dat werkt op Windows OS of Symbian met een CPU van >400 mhz en qua afmetingen maximaal 55x110x20 mm (bxhxd), liefst kleiner uiteraard. Ook moet het touchscherm minimaal 2,4 inch zijn. Verder het liefst een numeriek toetsenbord (dus het uiterlijk van een gewone telefoon).

Op dit moment komt alleen de I-mate Ultimate 8150 en de HTC s730 hiervoor in aanmerking. Helaas is het onduidelijk wanneer deze uitkomen, dat kan best nog wel eens een half jaar duren :(.

De i300 van gigabyte heeft ook mijn interesse gewekt.
http://www.pdadb.net/index.php?m=specs&id=500
Deze heeft helaas geen numeriek toetsenbord, maar wel een ingebouwde GPS antenne en is ook nog eens mooit om te zien. Ik wil sowieso graag GPS gaan gebruiken op mijn nieuwe telefoon (vandaar ook de minimaal 400 mhz eis, dan loopt dat een beetje soepel). Wat ik mij afvraag is of die GPS antenne niet behoorlijk wat energie vraagt van de toch al magere accu. Meer concreet is mijn vraag: is in het algemeen het verschil in 'uithoudingsvermogen' tussen een telefoon met ingebouwde gps antenne en een telefoon met externe antenne erg groot? De gespreksduur is maximaal 3 uur van deze telefoon, wat is dan de GPS tijd? Dat kan nooit meer dan 2 uur zijn! Ook vraag ik mij af of de GPS antenne ook stroom verbruikt als ik de GPS functie niet gebruik.

Verder komt de i300 helaas niet uit in Nederland. Wie heeft er ervaring met internationale bestellingen? Wat moet je bijvoorbeeld doen als je telefoon defect is/raakt? Terugsturen naar het land van herkomst? Of zijn er hier servicepoints? Teurgsturen lijkt mij niet erg gunstig: ten eerste is er de kans van een mislukte verzending (pakje niet aangekomen oid) en ten tweede kost die verzening nogal wat.

Heeft iemand een review van de i300 gezien? Ik kan er echt nergens een vinden!

Ik wil met deze thread naast het krijgen van antwoorden ook een discussie opwekken door mensen die dezelfde eisen hebben voor een nieuwe telefoon als ik.. Wat hebben jullie op het oog? Wat zijn de voor- en nadelen daarvan?

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:56
tbenschop2 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:10:

Ik zoek een apparaat dat werkt op Windows OS of Symbian met een CPU van >400 mhz en qua afmetingen maximaal 55x110x20 mm (bxhxd), liefst kleiner uiteraard. Ook moet het touchscherm minimaal 2,4 inch zijn. Verder het liefst een numeriek toetsenbord (dus het uiterlijk van een gewone telefoon).

Op dit moment komt alleen de I-mate Ultimate 8150 en de HTC s730 hiervoor in aanmerking. Helaas is het onduidelijk wanneer deze uitkomen, dat kan best nog wel eens een half jaar duren :(.

De HTC S730 draait Windows 6 Standard (het oude smartphone) en heeft dus geen touchscreen.

De i300 van gigabyte heeft ook mijn interesse gewekt.
Deze heeft helaas geen numeriek toetsenbord, maar wel een ingebouwde GPS antenne en is ook nog eens mooit om te zien. Ik wil sowieso graag GPS gaan gebruiken op mijn nieuwe telefoon (vandaar ook de minimaal 400 mhz eis, dan loopt dat een beetje soepel). Ook op mijn oude HTC Wizard (200 mhz processor) draaide TomTom 6.0 prima. Staar je niet blind op Mhz, het zegt lang niet alles. Wat ik mij afvraag is of die GPS antenne niet behoorlijk wat energie vraagt van de toch al magere accu. Meer concreet is mijn vraag: is in het algemeen het verschil in 'uithoudingsvermogen' tussen een telefoon met ingebouwde gps antenne en een telefoon met externe antenne erg groot? De gespreksduur is maximaal 3 uur van deze telefoon, wat is dan de GPS tijd? Die zal nog veel korter zijn, men gaat ervanuit dat je hem voor navigatiedoeleinden aan de autolader hangt. Dat kan nooit meer dan 2 uur zijn! Ook vraag ik mij af of de GPS antenne ook stroom verbruikt als ik de GPS functie niet gebruik. Nee, net als je GSM gedeelte, als ie uit ie verbruikt ie niets.

Verder komt de i300 helaas niet uit in Nederland. Wie heeft er ervaring met internationale bestellingen? Wat moet je bijvoorbeeld doen als je telefoon defect is/raakt? Terugsturen naar het land van herkomst? Of zijn er hier servicepoints? Teurgsturen lijkt mij niet erg gunstig: ten eerste is er de kans van een mislukte verzending (pakje niet aangekomen oid) en ten tweede kost die verzening nogal wat.

Heeft iemand een review van de i300 gezien? Ik kan er echt nergens een vinden!

Ik wil met deze thread naast het krijgen van antwoorden ook een discussie opwekken door mensen die dezelfde eisen hebben voor een nieuwe telefoon als ik.. Wat hebben jullie op het oog? Wat zijn de voor- en nadelen daarvan?
Heb je al eens gedacht aan de Palm treo 750? of de Ubiquio 503G? Check ook eens www.howardforums.com, daar komen regelmatig toestellen langs die beter aan jouw eisen voldoen dan de standaard HTC toestellen.

• tbenschop2
Bedankt voor je reactie, koksie.
De twee pda's die je voorstelt vind ik beiden iets te groot. Het is de bedoeling dat ik hem wel gewoon in mijn broekzak kan stoppen (ok dat zou wel kunnen met die twee, maar het wordt vrij krap denk ik). Voor mij hoeft er ook niet een querty toetsenbord op te zitten (of misschien een uitschuifbare, zoals op de HTC KAiser), want dat maakt de telefoon al snel erg groot!

Die website ken ik niet, ik ga er evben op rondneuzen!

• tbenschop2
Op verzoek van een mod zet ik een nieuwe thread die ik had gemaakt in deze oude:

Titel: Smartphone bestellen in Azië/Turkije
Het lijkt wel of de betere toestellen niet naar Europa komen, maar voorbehouden zijn aan Aziaten.
Voorbeeld: toestellen van Gigabyte, maar ook Samsung heeft enkele gave toestellen die hier nooit te koop zullen zijn (bijv de SGH-i718).

Mijn interesse ligt vooral bij de Gigabyte G-smart i300, en nog meer bij diens opvolger, de i350. (deze laatste komt hoogstwaarschijnlijk volgende maand uit).

specs:
i300:
i350:
http://www.pdadb.net/index.php?m=specs&id=779

Nu zit ik erover te denken de stap te wagen om één van deze toestellen te bestellen uit het buitenland. Hier kleven wel wat bezwaren aan, vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen en aanbevelingen.

-Hoe zit het met garantie? Stel dat ik een defect exemplaar ontvang of dat 'ie na 3 maanden kapot gaat. Dat wordt waarschijnlijk terugsturen, moet ik dan alle verzendkosten betalen? Plus het risico nemen dat het (kostbare) pakketje onderweg zoek kan raken?
-Wat kan ik doen als ik mijn geld heb opgestuurd en niets ontvang (en mijn mails worden niet beantwoord)? Ik wil uiteraard alleen met een winkel zaken gaan doen, niet met een particulier dus, maar ook dan kan deze situatie ontstaan.
-Weet iemand hoe het zit met de taal in Windows? Worden in Azië ook engelstalige Windows versies verkocht (het lijkt mij van wel, maar weet het niet zeker)? Zo nee, is het dan mogelijk om Windows te her-installeren?
-Het lukt mij niet om een Engelstalige winkel te vinden in Azie die deze smartphones verkoopt. Weet iemand een goede winkel die met name goede service kan bieden?

Overigens wordt de i300 (en ik verwacht de i350 dus ook) ook in Turkije verkocht. Zou het handiger zijn om hem daar te bestellen dan in Azië? Weet iemand een goede Turkse winkel?

De website van gigabyte: http://www.gigabytecm.com/
Hier staan wel wat links op van verkooppunten, maar daar kom ik niet echt verder mee. Volgens mij zijn dat namen van distrubuteurs (zonder links van hun websites), die niet aan particulieren verkopen. Op mails reageren doen ze niet aan bij Gigabyte.

Bvd!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

erm beide hebben maar een internet verbinding netwerk van GPRS?? das retye traag en niet echt het potentieel benutten van een smartphone naar mijn mening (msn/E-mail/internet algemeen en of video streaming).

Bears and Bulls