Hallo,
Ik ben bezig om SNMP Queries en/of aanvragen van statusberichten van apparatuur in WMI uit te kunnen lezen.
Ik heb een IBM e-serie 345. daarvan wil ik bijvoorbeeld powersupply kunnen monitoren via SNMP. Om de vertaalslag te maken om er een commandline output van te maken kun je (als het goed is) in WMI en VBScript een commandline output genereren.
Om SNMP queries van specifieke machines wil toevoegen aan WMI moet je zogenaamde MOF of MIB bestanden toevoegen aan de WMI Repository.
Ansich lijkt dit proces goed gegaan alleen als ik nu d.m.v. Queries bijvoorbeeld de status opvraag van de powersupply dan geeft ie of totaal geen informatie weer OF een foutmelding:
Query_Script.vbs(5, 1) (null): 0x80041013
In dit bestand staat het volgende:
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\DEFAULT")
Set colItems = objWMIService.ExecQuery( _
"SELECT * FROM IBMPSG_Processor",,48)
For Each objItem in colItems
Wscript.Echo "-----------------------------------"
Wscript.Echo "IBMPSG_Processor instance"
Wscript.Echo "Status: " & objItem.Status
Next
de DEFAULT namespace die op de 2e regel staat ingesteld is de standaard namespace waar de MOF files heen geschreven zijn.
kunnen jullie mij helpen om dit probleem op te lossen?
Edit: Het is een e serie i.p.v. i serie...
Ik ben bezig om SNMP Queries en/of aanvragen van statusberichten van apparatuur in WMI uit te kunnen lezen.
Ik heb een IBM e-serie 345. daarvan wil ik bijvoorbeeld powersupply kunnen monitoren via SNMP. Om de vertaalslag te maken om er een commandline output van te maken kun je (als het goed is) in WMI en VBScript een commandline output genereren.
Om SNMP queries van specifieke machines wil toevoegen aan WMI moet je zogenaamde MOF of MIB bestanden toevoegen aan de WMI Repository.
Ansich lijkt dit proces goed gegaan alleen als ik nu d.m.v. Queries bijvoorbeeld de status opvraag van de powersupply dan geeft ie of totaal geen informatie weer OF een foutmelding:
Query_Script.vbs(5, 1) (null): 0x80041013
In dit bestand staat het volgende:
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\DEFAULT")
Set colItems = objWMIService.ExecQuery( _
"SELECT * FROM IBMPSG_Processor",,48)
For Each objItem in colItems
Wscript.Echo "IBMPSG_Processor instance"
Wscript.Echo "Status: " & objItem.Status
Next
de DEFAULT namespace die op de 2e regel staat ingesteld is de standaard namespace waar de MOF files heen geschreven zijn.
kunnen jullie mij helpen om dit probleem op te lossen?
Edit: Het is een e serie i.p.v. i serie...