[XP] Netwerkconfiguratie beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb hier een Windows XP machine waarbij de Netwerkconfiguratie niet meer is op te vragen. Ik krijg dan de volgende melding

Afbeeldingslocatie: http://84.245.4.234/XPnetwerkkwijt.jpg

Nu heb ik het vermoede dat de installatie van VMWare 6 dit heeft veroorzaakt. Maar het deinstalleren en opnieuw installeren van VMware is geen oplossing. Vmware klaagt ook dat VMnet0 niet gestart kan worden (Bridge interface)

Googlen op deze melding leverd niks op. En ook VMware KB heeft geen antwoord

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 18-06-2007 14:51 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

simpele vraag: Al eens opnieuw opgestart?

heeft dit topic trouwens ook iets te maken met [Vista] Netwerkkaart vervangen IP Adres niet meeer bruikbaar ? XP!=Vista zie ik net :)

[ Voor 87% gewijzigd door Kixtart op 18-06-2007 14:56 ]

☻/
/▌
/ \

• raymonvdm
Nee dat heeft het niet.

Dit is een XP laptop. Die Vista is mn MCE

Maar ik heb:

- Meerdere keren opnieuwe opgestart
- Ingelogd als andere gebruiker en probleem is nog steeds
- WMI Service gestop / WBEM Cache verwijderd / WMI Service gestart
- In dockingstation geprobeerd
- Het komt voor met zowel de Wireless als de LAN aansluiting
- Systeemherstel stond uit dus is geen oplossing :+
- VMWare verwijderd / Reboot / VMWare geinstalleerd ( Werkt op 2 andere systemen wel goed)
- Firewall instellingen hersteld / ingeschakeld / uitgeschakeld

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
XP installatie cd erin, door laten lopen tot aan daadwerkelijk installatie en daar kiezen voor een herstelinstallatie. Niet de recovery console of herselconsole pakken bij het begin. Hij laat alle geinstalleerde apps en data ongemoeid alhoewel een backup wel aan te raden is.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• raymonvdm
Ik probeer nu eerst ff SP2 te installeren. Dan eventueel een overlay installatie. En daarna ga ik voor een nieuwe image :-) Gelijk lekker opgeruimd enzo

Want de netwerkkaarten weggooien en opnieuw installeren was een no go. Weggooien ging wel. Maar daarna :-(

• raymonvdm
Nou wat een suc6

Windows SP2 opnieuw geinstalleerd (geen oplossing)
Windows XP over de bestaande installatie heen zetten werkt niet omdat de sata driver dan geladen moet worden van floppy. Kan niet want zit geen floppy drive aan de laptop/

Morgen gaat er dus een nieuw image overheen. En voor nu kopieer ik alle data er ff vanaf.
Pagina: 1