Toon posts:

Audio cd's branden met Nero mislukt steeds

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een audio cd'tje branden met 20 mp3'tjes. Ik heb op mijn Dell laptop een cd- en dvd-brander en ik heb Nero 7.

5 cd's (3 verschillende) heb ik geprobeerd en dit ook met verschillende "programma's": Nero Express, Nero StartSmart en Nero Burning Rom, maar steeds krijg ik - als hij bezig is met branden en vaak nog niet eens op de helft is - de volgende foutmelding:

Brandproces mislukt met 20x (3.000 kB/sec.) (ofzoiets, afhankelijk van de snelheden die ik gebruikt: heb er verschillende geprobeerd, maar niets helpt)...

Nu heb ik mijn "oude" Nero 6.6.1.4 geïnstalleerd, maar daar krijg ik steeds met hetzelfde probleem te maken.

Inmiddels heb ik 8 cd's naar de ***** geholpen en weet nog steeds niet hoe het komt.

Ik heb een log file geupload van mijn laatste brandsessie. Deze is te bewonderen via www.billy-joel.nl/Log.txt
(Mijn muzieksmaak is redelijk normaal, toch? :9 )

Iemand een idee?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens een ander merk CD's :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Probeer eens andere liedjes die je al vaker hebt gebrand?

Verwijderd

Ik vrees slechte media (schijfjes). Al eens geprobeerd met CD's van een ander merk?

Tijdje terug kreeg ik een "power calibration error" vanalles geprobeerd zoals jij, het bleken gewoon de schijfjes zelf te zijn. Een spindle van 50 de vuilbak in :s

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:56:
Probeer eens andere liedjes die je al vaker hebt gebrand?
Deze liedjes heb ik in het verleden al vaker gebrand...

Ik zal nu nog eens een ander schijfje proberen...

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb eens gehad dat branden niet lukte door cd'tjes die niet recht waren. Verpakking van 100 stuks, daarvan (bovenste) 10 weggegooid en de rest werkte daarna wel perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 18-06-2007 15:01 ]

☻/
/▌
/ \

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Kijk of er voor je brander een firmwareupdate is en controleer of het een software- of hardware probleem is door eens een CD te branden met een gratis progje zoals Burrrn of burnatonce
Volgens mij (en na wat Googlen) vermoed ik dat de oorzaak hier zit:
TSSTcorp DVD+-RW TS-L632D atapi Port 1 ID 0 DMA: Off
Zet dus DMA aan voor die drive.

[ Voor 26% gewijzigd door Henk007 op 18-06-2007 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst heb ik het opnieuw geprobeerd met een ander schijfje en inderdaad, hij doet het :S
Op de cd staat echter 52x, maar de maximale snelheid was 10x... Dit is toch vreemd?

Maar goed, hij doet het dus, en heb zojuist ook DMA aangezet (m.b.v. deze tutorial: http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/260038)

Bedankt voor de reacties. Nu vraag ik me nog één ding af: zouden "mijn normale" schijfjes het nu wel doen (doordat DMA op "on" staat)? Maar daar komen we gauw genoeg achter...
Pagina: 1