asus P5GD1-VM + pentium D 805, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
kan dat?
http://www.asus.com/produ...=25&model=165&modelmenu=2
(moederbord)er staat alleen maar vermeld "supports pentium 4 and celeron"
fisiek moet een pentium D er ook in passen (LGA775/s775)
en volgens intel moeten de 915x (915G in dit geval) de processor ondersteunen..

wie moet ik nu geloven, heb geen zin om als mn moederbord binnen is, een processor te kopen die niet wil draaien.. (en eigenlijk, een mindere processor kopen voor meer geld gaat tegen mijn hollander-instinct in..)

is die pagina van asus verouderd, of ondersteunt het bord echt geen D processors?
is er een update beschikbaar waarmee ie het wel zou doen? (dan zou et er wel bij staan zeker, of moet ik dat ergens anders zoeken?)

anders moet ik alsnog een single core kopen voor mn 2e pc.. niet dat ik dat erg vind, maar die zijn wel duurder+minder snel dan de (blijkbaar zeer goed overclockbare 805)

edit: of een van de andere zeer goedkope celeron D, celeron of pentium D processors dus..

[ Voor 4% gewijzigd door AlexanderB op 18-06-2007 13:39 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
AlexanderB schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:29:
kan dat?
http://www.asus.com/produ...=25&model=165&modelmenu=2
(moederbord)er staat alleen maar vermeld "supports pentium 4 and celeron"
fisiek moet een pentium D er ook in passen (LGA775/s775)
en volgens intel moeten de 915x (915G in dit geval) de processor ondersteunen..

wie moet ik nu geloven, heb geen zin om als mn moederbord binnen is, een processor te kopen die niet wil draaien.. (en eigenlijk, een mindere processor kopen voor meer geld gaat tegen mijn hollander-instinct in..)

is die pagina van asus verouderd, of ondersteunt het bord echt geen D processors?
is er een update beschikbaar waarmee ie het wel zou doen? (dan zou et er wel bij staan zeker, of moet ik dat ergens anders zoeken?)

anders moet ik alsnog een single core kopen voor mn 2e pc.. niet dat ik dat erg vind, maar die zijn wel duurder+minder snel dan de (blijkbaar zeer goed overclockbare 805)

edit: of een van de andere zeer goedkope celeron D, celeron of pentium D processors dus..
Het eerste bord dat met een 915 of 925 chipset de pentium D ondersteund, moet ik nog tegenkomen. Als je `m tegenkomt zal hij waarschijnlijk van ASRock zijn. Dit bordje doet het iig niet. Ook zal je er niet mee kunnen overclocken. Al die -VM borden zijn micro ATX en slecht over te clocken. Als je een goed overclockend mATX bordje wil, zal je aan een nvidia of ati chipset moeten.

Verwijderd

Eens met ^^, behalve het laatste; de borden met Intel's nieuwe chipset met graphics (die logischerwijs op mATX borden zit), de G33, klokt wel goed over!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
ugh, ik heb net dit bord gekocht omdat:
het het enige bord is dat qua features maar in de buurt komt van wat ik nu heb *en*
matx is (omdat het neit in mn bestaande kast past anders) en
omdat de instellingen van clocksnelheid *uberhaupt* instelbaar zijn, heb nu een hp bord, en dat is 'gelocked' en dat is niet op te lossen (is al een topic over geweest)

maargoed, het moet dus een single core p4 zijn.. en kan ik die dan wel gewoon min of meer overclocken (dus een p4 3.0 naar 3.6 ofzo? of kan et gewoon totaal niet?)

ohaj, ik was niet van plan om de ingebouwde graphics te gebruiken (heb 7600gt), het is alleen maar een nadeel, maar anders heb ik geen mobo met 4x ddr400 pci-e16 en nog wat andere opties..
het mist wel firewire, maar daar heb ik nog een pci kaartje voor..