Vista Mediacenter Problemen en Oplossingen

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-03 12:45
Beste Tweakers,

Draai sinds een tijdje met veel plezier Vista Ultimate, maar krijg de Mediacenter applicatie niet goed werkend.
Mijn wensen:
1 Divx, Avix, TS, en andere exotische codec films vloeiend afspelen.
2 Alles ook kunnen afspelen via mijn Xbox360 mediaextender.
3 Meer dan 10.000 foto's en 100 films kunnen sharen.

Mijn problemen:
1 Heb de laatste codec packs van Klite en Vistacodec geprobeerd in samenwerking met de laatste Nvidia drivers voor mijn 8800gts, maar krijg continue vastlopers als hij de exotische codec films wil afspelen of als ik op een map ga staan waar die films in staan.
2 Alle gesharde en gevulde mappen die ik op mijn pc in Mediacenter zie, zijn soms gevuld en soms leeg op mijn mediaextender. Geen consistentie.
3 Vele vastlopers als ik teveel bestanden heb geshared. (Harddisk is 30% gevuld van de 640 GB en 2gb intern ram).

Heb vele posts op tweakers bekeken, maar kan nergens oplossingen vinden voor deze problemen, wellicht zijn er dus mensen die dit allemaal vloeiend draaiend hebben.
Hopelijk kunnen die mij advies geven.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

een topic is we'll genoeg denk ik ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

mogelijke oplossing op 1.
Probeer gspot eens om te zien welke codecs je nodig hebt en installeer deze (ipv codec packs):
http://www.headbands.com/gspot/

Allebei je topics waren per ongeluk gesloten zag ik, na een DM van mij naar alt-92 is het allemaal weer goed gekomen ;)

☻/
/▌
/ \

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Voor Divx moet jet niet de klite codec pack of DIVX 6 nemen. Maar moet je gebruik maken van FFDShow

http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,3469.0.html

[ Voor 24% gewijzigd door raymonvdm op 18-06-2007 14:42 ]

• Luxurydiver
Kixtart, bedankt voor de mededeling naar de moderator, kon niet zo snel een pm / mail knop naar hem vinden.
Als ik jou goed begrijp, werken losse codecs wel bij vista mediacenter ? Ga het vanavond gelijk proberen.

Raymon, heb nu ook goede verhalen gelezen over FFDShow, deze ga ik ook los installeren en dan uitproberen.

Zal vanavond mijn ervaringen hier neerzetten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
GoT modereren vanaf een PDA met een brakke GPRS verbinding terwijl je in Amsterdam bij een Technet Live presentatie zit gaat niet altijd even vloeiend zoals je hebt gemerkt.. ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Luxurydiver
Heb gisteren 4 uur gesleten om de problemen te tackelen.
Na het deinstalleren van alle codecs heb ik ffdshow geinstalleerd en mediacenter werkt dan prima op de pc.
Toen de xb360 aangezet en daar mediacenter gerund, geen films kunnen afspelen.
Transcode 360 erop gezet, geen films kunnen afspelen.
Via alle transcode fora verschillende installatie versies + andere codecs geprobeerd te hebben, geen films kunnen afspelen.
Kortom heb mediacenter werkend op mijn pc, maar krijg hem niet goed werkend (afspelen divx, avix,etc.) op de xb360.

Toen tversity geinstalleerd en die werkte i.s.w.m. ffdshow en vistacodec wel goed op mijn xb360.
Maar dan mis ik de mooie mogelijkheden weer van mediacenter.

Iemand nog opties om op de xb360 wel de verschillende codecs via mediaextender af te spelen ?

Pagina: 1