Toon posts:

[BF2] resolutie te hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Laatst dacht ik, laat ik BF2 weer eens starten. Na de nieuwste patch v1.41 gedownload te hebben, stopte ik het schijfje in de dvdspeler en startte het spel.

Bij mij is het elke keer dat, nadat ik een patch geinstalleerd heb, ik de beeldresolutie opnieuw moet aanpassen. Zo gezegd zo gedaan, maar nu blijkt dat als ik hem op 1600x1200 zet, dit te hoog is voor mijn monitor, welke daarop antwoord met 'Out of range'.

Oke, antwoord is resolutie lager zetten, maar dit kan niet, omdat de monitor niet terug gaat naar een resolutie gaat die ie wel aan kan.

Nu vroeg ik me af, waar het (config, heet dat zo?) bestand zit, om je beeldscherminstellinen aan te passen in de BF2 map?

Ik hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben.

Mvg Pim

Verwijderd

Ergens in mijn documenten met de map bf2, dan de profielmap en daar moet wel ergens een bestand staan die je met notepad bijvoorbeeld kunt openen. Heb geen bf2 geïnstalleerd staan dus kan het niet zo 123 precies zeggen.

Anders kun je de map van bf2 in mijn documenten altijd nog verwijderen en moet bf2 het automatisch opnieuw aanmaken bij opnieuw opstarten (verlies je dus wel je instellingen e.d. dus maak een backup als je hier voor gaat).

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook gekeken/zit ik nu te kijken. Kan wel de map van de controls, en audio-instellingen, maar die van het grafische gedeelte zie ik nergens.

Bedankt voor de reply alvast.

Verwijderd

open video.con eens in kladblok, daar staat het in
maar of je het zo kunt wijzigen weet ik niet. ik heb het ook eens geprobeerd bij een ander spel maar dat lukte niet

Verwijderd

Topicstarter
In video. con staat dit:
rem Optimal setting for CPU > 1400 MHZ
game.setGameDisplayMode 800 600 32 0
game.setDetailTexture 4
game.setShadows 1
game.setEnvironmentMapping 1
game.setGraphicsQuality 3
game.setLightmaps 1
game.setRenderWhenSpawnMenu 1
game.setMenuViewdistance 100
game.setEffectsQuality 3
game.setPerformance 3

De setGameDisplayMode 800 600 32 0 staat goed lijkt me?

Wat houdt de optimal setting for CPU in? Ik heb nl. een amd athlon 4000+ en die loopt harder dan 1400 MHZ?

Bvd.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb mijn BF2 map uit Mijn Documenten verwijderd, en alles even opnieuw ingevoerd en het beeld werkt weer zeg maar :P

Toch had ik nog een vraagje. Is 75 Hz beter dan 60 Hz of maakt het niet uit?

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 09:13
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:05:
Goed, ik heb mijn BF2 map uit Mijn Documenten verwijderd, en alles even opnieuw ingevoerd en het beeld werkt weer zeg maar :P

Toch had ik nog een vraagje. Is 75 Hz beter dan 60 Hz of maakt het niet uit?
Hangt er van af wat voor een monitor je hebt als je nog een CRT hebt is 75 Hz beter, als je een TFT hebt geeft het geen verschil.

Verwijderd

je moet gewoon kijken in documenten->battlefield 2->profiles->0001->video.con

dit staat er bij mij (heel anders dan bij jou)

VideoSettings.setTerrainQuality 3
VideoSettings.setGeometryQuality 3
VideoSettings.setLightingQuality 3
VideoSettings.setDynamicLightingQuality 3
VideoSettings.setDynamicShadowsQuality 3
VideoSettings.setEffectsQuality 3
VideoSettings.setTextureQuality 3
VideoSettings.setTextureFilteringQuality 3
VideoSettings.setResolution 1280x960@60Hz
VideoSettings.setAntialiasing 4Samples
VideoSettings.setViewDistanceScale 1
VideoSettings.setVideoOptionScheme 3

sommige mensen klagen dat ze het beeld zien knipperen bij 60Hz maar ik speel altijd op 60Hz en heb nooit ergens last van dus het is gewoon gewenning denk ik. mijn beeldscherm komt ook niet hoger dan 1280x1024@60Hz ik weet niet wat jou hoogste is dus dat is even uitproberen. je hebt kans dat je bij 75Hz ook sync out of range krijgt. (heb ik ook)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 13:15 ]

Pagina: 1