Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Push email met Windows Mobile en IMAP server

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 12:35
Is het mogelijk met de bijgeleverde software van Windows Mobile gebruik te maken van push email van een standaard IMAP server? Of ondersteund MS alleen push email op Exchange?

BTW, mijn imap server ondersteunt het, dus dat is niet de vraag ;)

En 2e vraagje; ik zag dat bijv. bij KPN push email niet mag. Maar is het dan ook onmogelijk of wordt je dan afgesloten ofzo?
En welke providers laten het wel toe?

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:56
MS push email werkt alleen over een Exchange Server, mail2web.com biedt gratis pushemail accounts. Als je bijv. vanaf je eigen IMAP server alles naar dat account doorstuurt wordt het naar je device gepusht.

KPN kan bijv de pporten blokkeren waarover push email plaatsvindt, of ze dat daadwerkelijk doet weet ik niet. Bij T-Mobile is het iig toegestaan, bij Orange en Telfort ook voor zover ik weet. Wellicht dat je dat beter in het Data-abo topic kunt vragen?

• Zeezicht
koksie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:15:
MS push email werkt alleen over een Exchange Server, mail2web.com biedt gratis pushemail accounts. Als je bijv. vanaf je eigen IMAP server alles naar dat account doorstuurt wordt het naar je device gepusht.
Dus Pocket Outlook werkt niet met andere push email oplossingen? Zijn er andere programma's die dat wel doen?
koksie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:15:
KPN kan bijv de pporten blokkeren waarover push email plaatsvindt, of ze dat daadwerkelijk doet weet ik niet. Bij T-Mobile is het iig toegestaan, bij Orange en Telfort ook voor zover ik weet. Wellicht dat je dat beter in het Data-abo topic kunt vragen?
Poort is hetzelfde als gewoon IMAP. Maar het zou kunnen dat ze IMAP in het geheel niet toestaan natuurlijk.

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 07:58
Zeezicht schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:51:
[...]
Dus Pocket Outlook werkt niet met andere push email oplossingen? Zijn er andere programma's die dat wel doen?
Ik heb ooit gehoord van emoze. dat installeer je gewoon naast outlook en fungeerst als push mail server.
Ik heb het nooit geprobeert en heb gelezen dat het niet echt push email is, waarom weet ik niet. maar je kan er naar kijken

• Zeezicht
Mad_Cow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:59:
[...]

Ik heb ooit gehoord van emoze. dat installeer je gewoon naast outlook en fungeerst als push mail server.
Ik heb het nooit geprobeert en heb gelezen dat het niet echt push email is, waarom weet ik niet. maar je kan er naar kijken
Dat ziet er wel goed uit. Vraag me toch af waar het addertje zich bevindt... Lijkt allemaal gratis, maar vraag me af waar zij hun geld mee verdienen als bedrijf.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:56
Er schijnen wel een soort abonnementen voor te bestaan. Verder heb je ook nog GoodLink en Seven geloof ik. Over Goodlink en Emoze kun je iig op www.howardforums.nl in het PPC topic wel meer info vinden. Waarom zou je echter dit willen als je ook gewoon via mail2web alles kunt laten pushen? Voor andere oplossingen heb je andere applicaties nodig, wat weer leidt tot geheugenverbruik en instabiliteit.

Als KPN gewoon IMAP verkeer toestaat zouden ze het volgens mij niet kunnen zien of je pusht of niet. En waarom zou KPN het niet toestaan? Ik neem toch aan dat je best je email mag checken.
Emoze is geloof ik niet echt push maar meer een elke minuut checken of ier iets binnen is oid. Dus nog steeds pull email, alleen erg vaak waardoor het push lijkt. Nadeel: hoger data en dus stroom verbruik.

Op sommige WM versies en toestellen is ook Blackberry mogelijk.

• Zeezicht
koksie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:19:
Er schijnen wel een soort abonnementen voor te bestaan. Verder heb je ook nog GoodLink en Seven geloof ik. Over Goodlink en Emoze kun je iig op www.howardforums.nl in het PPC topic wel meer info vinden. Waarom zou je echter dit willen als je ook gewoon via mail2web alles kunt laten pushen? Voor andere oplossingen heb je andere applicaties nodig, wat weer leidt tot geheugenverbruik en instabiliteit.
Mail2web heb ik liever niet, tenminste liever zonder 3e partij ertussen. Hou het liever in eigen hand met standaarden.
Als KPN gewoon IMAP verkeer toestaat zouden ze het volgens mij niet kunnen zien of je pusht of niet. En waarom zou KPN het niet toestaan? Ik neem toch aan dat je best je email mag checken.
Emoze is geloof ik niet echt push maar meer een elke minuut checken of ier iets binnen is oid. Dus nog steeds pull email, alleen erg vaak waardoor het push lijkt. Nadeel: hoger data en dus stroom verbruik.
Lijkt me ook niet dat ze het dan verder kunnen zien (moet ze wel heel hard alles analyseren). Maar in het data topic stond dat je geen push email bij de KPN mocht doen... dus mss helemaal geen IMAP?
Daarom wil ik ook echte push email, dus mss een andere mail client.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Met FlexMail kan je IMAP IDLE commando's gebruiken. Dit gedraagt zich net zoals push email doet, is alleen wel minder energy friendly.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• Zeezicht
Waarom zou dat minder energie vriendelijk zijn? Het werkt volgens mij net zoals push email van Exchange alleen met een open standaard.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Na wat zoekwerk kan ik geen concrete cijfers vinden, maar het lijkt erop dat IDLE niet meer energie verbruikt dan "exchange push".

Deste mooier toch? :)

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Pagina: 1