Supermicro server start uit zichzelf

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 12:55
Ik heb een server met een Supermicro H8SSL-i Opteron mainboard en AMD opteron processor. Maar als ik deze uitschakel gaat deze naar verloop van tijd vanzelf weer aan. In het bios kan ik hierover niks vinden. Het lijkt erop dat het meestal op gehele uren gebeurt, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
Als OS staat er Debian Etch op, maar ik zou niet weten of dat er wat mee te maken heeft.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn of waar ik moet zoeken?

Verwijderd

Ik zou toch echt maar even goed kijken in het bios (zeker als het echt op gehele uren gebeurd, denk aan acpi etc). Desnoods zou je cmos kunnen clearen en kijken of het dan weg blijft ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb dit probleem ook met dit bord. Mijn systeem start automatisch om 0.00u op. Ik kan daar niks over vinden in het bios.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wake on Lan misschien?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Zeezicht
ook zonder ethernet kabel doet ie het... dus WOL is het ook niet

BIOS staat niks in over opstarten op bepaalde tijden. ACPI van v1.0 naar v3.0 gezet, kijken of dat nog helpt.

Verwijderd

Staat er niet iets over in de manual van het bord? zitten er misschien jumpertjes op het bord oid?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Misschien de nieuwste bios eens proberen (als die er is)
Misschien zit er wel gewoon een bug in. Die mobo kan iig een soort van autostarten dmv altijd powered on (jumper) en een autostart after powerloss.

[ Voor 36% gewijzigd door Kixtart op 18-06-2007 12:58 ]

☻/
/▌
/ \

• Zeezicht
Nu net, om precies 13:00, ging de server weer aan. Dus ACPI v3.0 is geen oplossing.

Ik zal nog even kijken voor de BIOS versie. Helaas staan er geen changelogs bij Supermicro, dus ik weet niet wat er gewijzigd is.

Er is inderdaad een nieuwere versie... maar geen idee wat er gewijzigd is. Plus je hebt er een floppy voor nodig :(

[ Voor 21% gewijzigd door Zeezicht op 18-06-2007 13:08 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Bootable cd of usb disk kan toch ook wel.

edit: Trouwens ik had ook ff de manual doorgespit, maar heb ook niks gevonden waar dit aan kan liggen.

[ Voor 56% gewijzigd door Kixtart op 18-06-2007 13:19 ]

☻/
/▌
/ \

• Zeezicht
Bij Supermicro staat specifiek floppy genoemd. Zit trouwens ook geen CD rom in, dus moet toch even open.

Alleen jammer dat er wel een floppy data kabel aangesloten kan worden, maar dat er geen power connecter is voor een floppy....

[ Voor 38% gewijzigd door Zeezicht op 18-06-2007 13:36 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ja, als je de self-extracting windows versie wilt gebruiken. Je kunt ook gewoon je usb bootable maken en de files daarop zetten.

Beter advies in m'n ogen:
Mail de technische dienst van supermicro eens. Misschien hebben ze gelijk een oplossing.

[ Voor 31% gewijzigd door Kixtart op 18-06-2007 13:38 ]

☻/
/▌
/ \

• Zeezicht
Kixtart schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:37:
Ja, als je de self-extracting windows versie wilt gebruiken. Je kunt ook gewoon je usb bootable maken en de files daarop zetten.

Beter advies in m'n ogen:
Mail de technische dienst van supermicro eens. Misschien hebben ze gelijk een oplossing.
Ik heb de BIOS ge-update, en zit nu in afwachting op 3u. Ook heb ik de support van Supermicro gemaild, kijken of zijn er nog iets meer van weten...

Mmmm... het lijkt erop dat de BIOS upgrade het probleem heeft opgelost. Maar ja weet het niet 100% zeker dat het altijd precies om hele uren was...

[ Voor 13% gewijzigd door Zeezicht op 18-06-2007 15:09 ]

• Zeezicht
Nog even een update; nog geen reactie gehad van Supermicro, maar de server is ook niet meer spontaan aangegaan. Waarschijnlijk is de BIOS op dat vlak dus toch verbetert.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Zeezicht schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:45:
Nog even een update; nog geen reactie gehad van Supermicro, maar de server is ook niet meer spontaan aangegaan. Waarschijnlijk is de BIOS op dat vlak dus toch verbetert.
Normaal moet een bios alleen geupdate worden bij noodzaak vind ik, maar omdat ik niks in de manual kon vinden, leek me dit een zinvolle stap.

Ik hoop met je mee dat dit de oplossing was 8)

☻/
/▌
/ \

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Ik heb hetzelfde probleem gehad op een HP DL145G2.
In dat geval was het een overactieve WOL (Broadcom chipset). Ook deze ging zonder kabel vrolijk aan. Firmware update zou ik zeggen.

dus ...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, als je de moeite had genomen om het topic door te lezen zou je hebben gezien dat de TS dat heeft gedaan, en dat dit naar alle waarschijnlijkheid de oplossing was ;)

En zolang het nog geen productieserver is kan een BIOS upgrade geen kwaad. Zomaar een upgrade uitvoeren alleen maar omdat de update er is vind ik onzin.

HP houd echter wel bij bijvoorbeeld (S)DLT drives (en autoloaders / libraries) aan dat je bij problemen eerst moet upgraden naar de nieuwste versie van de firmware. Dat vind ik een beetje kop-in-het-zand-methode..
Oke, voor enkele specifieke dingen is dat wel een oplossing geweest, maar dat is de uitzondering :p

• Zeezicht
Ik hou er inderdaad ook niet van om zomaar de BIOS te upgraden. Gelukkig was het inderdaad nog geen productie server, dus kon dat wel. Het meest vervelende was dat er geen changelog was van de BIOS updates bij Supermicro.... je kan dus ook niet beslissen van te voren of het misschien nut heeft.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:33

Asteroid9

General Failure

Zeezicht schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:30:
Bij Supermicro staat specifiek floppy genoemd. Zit trouwens ook geen CD rom in, dus moet toch even open.

Alleen jammer dat er wel een floppy data kabel aangesloten kan worden, maar dat er geen power connecter is voor een floppy....
Eh.... USB floppy misschien? :?

Juist voor dat soort zaken heb ik altijd zo'n ding achter de hand, iedere redelijk recente server ondersteund dat gewoon.
Dat gebruik ik altijd voor BIOS en firmware upgrades.
Servers openschroeven om er interne floppydrives op aan te sluiten lijkt me niet echt gewenst.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Zeezicht
Asteroid9 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:37:
[...]

Eh.... USB floppy misschien? :?

Juist voor dat soort zaken heb ik altijd zo'n ding achter de hand, iedere redelijk recente server ondersteund dat gewoon.
Dat gebruik ik altijd voor BIOS en firmware upgrades.
Servers openschroeven om er interne floppydrives op aan te sluiten lijkt me niet echt gewenst.
Is ook zeker niet gewenst. Maar BIOS updates komen heel weinig voor, namelijk alleen als er echt iets verbeterd is (en dat komt weinig voor). Dus ik heb geen USB floppy. Maar uit eindelijk met CDrom is het toch gelukt.
Alleen wel raar dat er een floppy aansluiting op zit, maar de voeding niet zo'n stekkertje beschikbaar heeft.

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 17:55
Heeft je MB een ipmi kaartje ?

via die kant kan er ook van alles gebeuren (ook als de server uit staat)

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

De meeste IPMI kaarten hebben ook een username/password instelling, de kans dat er spontaan een IPMI signaaltje met het juiste password over het netwerk voorbij komt is vrij klein...

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 17:55
je zult er van versteld staan op hoeveel ipmi kaarten nog gewoon de standaard inlog gegevens werken 8)7

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

Gaat bij Dell (BMC kaart) niet echt werken, daar staat IPMI standaard uit en bij het activeren moet je hoe dan ook een password invoeren! :)

• Zeezicht
Er zit geen IPMI kaart in. Maar hij blijft nu al een aantal dagen uit, als ik m uit heb gezet, dus het lijkt erop dat het probleem in de BIOS zat.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Leuk allemaal, en vast wel interessante info maar de topicstart heeft zijn probleem al opgelost.
Let dus even op voordat je als een blinde op de topicstart gaat reageren!

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1