Toon posts:

[XP] blue screen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe harde schijf en daar ook windows op gezet. Nu kreeg ik al een aantal keer als ik de pc opstartte een checkdisk geval, dat er iets mis zou zijn oid, maar daar merkte ik verder niks van. Tot vanmorgen, want nu wil heel windows niet meer opstarten. Hij komt tot het laadscherm en dan start ie opnieuw op.

Geprobeerd in de recovery console te komen (heeft me vroeger wel eens met zo'n probleem geholpen), maar daar krijg ik een blue screen: Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/7059/bluescreenhe4.th.jpg

Is nu gewoon de harde schijf kapot of is er iets anders aan de hand.
Ik neem aan dat ik wel gewoon kan gaan formatteren, maar ik zou eerst graag willen weten of het uberhaupt nut heeft. Ik heb een nogal grondige hekel aan pc opnieuw installeren. ;)

Heb nog geprobeerd met opstartdiskettes chdks uit te voeren, maar ik krijg steeds een i/o error. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 12:24 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Lijkt op een defect HD. Misschien even mee terug naar de winkel?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
In de FAQ staat een link naar deze foutmelding 0x0000024 etc. en die verwijst naar een windows 2000 gebeuren met oplossing waarbij je de windows 2000 cd's gebruikt. Dus dat schiet niet erg op. Zoekfunctie levert ook niks op.
Dus ik vermoed dat ik opnieuw moet installeren.

Nu heb ik nog data op die schijf staan die ik er graag af wil halen.

Ik heb nog een oude windows schijf (pata) waar ik vanaf wil opstarten, en dan de brakke disk met de data waar verder ook de windows op staat (sata), maar als ik beide heb aangesloten start ie van de sata schijf en geeft de BSOD. Ik heb zitten vogelen met de opstart volgorde van de schijven, maar sata wordt niet standaard ondersteund (heb een Asus A7N8X) dus die kun je dan ook niet uitzetten.

Hotswappen scheen die niet leuk te vinden (meteen restart), had ergens gelezen dat het zou werken, maar niet dus.

Kan ik op de een of andere manier mijn data nog redden?