Toon posts:

24/96 geluid hapert!

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik heb een Creative Sound Blaster Live! 24 Bit.
Sinds kort als ik hem op 96 Khz zet dan hapert het geluid! Ik dacht zelf dat het met het IRQ te maken had omdat de videokaart en de geluidskaart op hezelfde IRQ zaten. Dit heb ik al veranderd, het is wel wat minder geworden maar het komt nog steeds vaak voor. Ook heb ik de underrun buffer in Winamp al een stuk omhoog gezet, helaas zonder resultaat. Als ik de geluidskaart om 48khz zet dan is er niks aan de hand.

Weet iemand hoe dit komt? Voorheen was dit niet.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-02 20:44

M2M

medicijnman

96 khz kan misschien wat te veel zijn voor het kaartje

in de meeste gevallen hoor je het verschil tussen 44.1, 48 en 96 niet. (<-- weet dit niet zeker)

waarom het eerder niet was... tja :/?

meestal heeft het te maken met iets dat je verandert hebt tijdens de overgang van volledig werkend tot volledig niet meer werkend. Ga eens na wat je toen hebt verandert. Lost problemen meestal sneller op.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik vind dat het 96khz geluid veel beter is. Ik ben na gegaan wat ik allemaal heb veranderd, en dat is eigenlijk niks. Vroeger deed hij het perfect, maar sinds ik van Vista terug ben gegaan naar XP werkt het niet meer. Helaas kan ik mijn oude driver cd niet meer vinden, zodat ik een oude driver kan installeren.

Heeft dit te maken met de kaart? of eerder met de CPU?