Asus p5K en Kingston geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:34
Hallo,

Ik ben van plan een Asus moederbord p5K te kopen en wil daar geheugen van Kingston 2x1GB PC5300 DDR2 SDRAM Dual Channel Kit(KVR667D2N5K2/2G) in doen.

Op de QVL van dit moederbord staat dat geheugen van Kingston type KVR667D2N5/1G(dus zonder die K2 zoals bovengenoemd geheugen) werkt. Wordt hier nou hetzelfde geheugen bedoeld of is dat geheugen met K2 anders? Wat betekent die toevoeging K2?

Verwijderd

K2 houdt volgens mij in dat het een Kit van 2 betreft (dual channel kit). Dus als de losse module op de QVL staat, dan werken 2 van deze modules ook lijkt me :)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:03:
K2 houdt volgens mij in dat het een Kit van 2 betreft (dual channel kit). Dus als de losse module op de QVL staat, dan werken 2 van deze modules ook lijkt me :)
Klopt. k2 = Kit van 2

Money for nothin' and your chicks for free

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:34
Ok, Crichton en DeeJee dat lijkt me een plausibele verklaring:K2 = Kit van 2.

Dat geheugen zal dus wel werken met het P5K moederbord.

Bedankt.

Verwijderd

Toad schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:15:
Hallo,

Ik ben van plan een Asus moederbord p5K te kopen en wil daar geheugen van Kingston 2x1GB PC5300 DDR2 SDRAM Dual Channel Kit(KVR667D2N5K2/2G) in doen.

Op de QVL van dit moederbord staat dat geheugen van Kingston type KVR667D2N5/1G(dus zonder die K2 zoals bovengenoemd geheugen) werkt. Wordt hier nou hetzelfde geheugen bedoeld of is dat geheugen met K2 anders? Wat betekent die toevoeging K2?
Ik heb ook een asus p5k maar dan met pc6400 hyperx bla bla bla 2k en dat draait ook perfect terwijl het niet op de asus site staat. Dus gewoon kopen werken doet het waarschijnlijk wel. kingston is een grote speler dus het moet wel heel erg raar lopen wil dat geheugen problemen opleveren, of het nou één reepje is of een kit van twee.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 20:29

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:48:
[...]

Ik heb ook een asus p5k maar dan met pc6400 hyperx bla bla bla 2k en dat draait ook perfect terwijl het niet op de asus site staat. Dus gewoon kopen werken doet het waarschijnlijk wel. kingston is een grote speler dus het moet wel heel erg raar lopen wil dat geheugen problemen opleveren, of het nou één reepje is of een kit van twee.
eigenlijk moeten we er wel bijzeggen dat asus nogal bekend staat om prickely te zijn wat betreft geheugenbalkjes. Soms wil het gewoon echt niet op een asusbord, in andere gevallen lopen ze als een trein.

-_-

Pagina: 1