DVI-uit op laptop geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb een laptop met een GeForce Go 7600 en een DVI-uit poort, maar deze weigert beeld te geven op mijn iiyama PLH540S beeldscherm. Dit beeldscherm deed het wel prima op mijn desktop PC met GeForce 7800GTX, maar deze is momenteel in reparatie vanwege een brakke CPU.
Op de monitor van mijn vriendin geeft de laptop wel beeld wel beeld (Samsung 940BF).
Ik heb al van alles geprobeerd:
- Nieuwste forceware drivers
- Bij advanced "Detect Displays" aantal malen aangeklikt
- FN + beeldschermknopje al enkele keren ingedrukt
- Displays als clone en dualview geprobeerd
- Resolutie van externe display op 640x480 geprobeerd.
Maar niets lijkt te helpen.
Overigens is het wel raar dat in het nvidia control panel de monitor als "Idek IIyama PLH540S (Analog Display)" wordt aangegeven, terwijl het toch echt een digitaal DVI beeldscherm is :/

Weet iemand iets dat ik nog kan proberen om dit probleem te verhelpen?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Hmm, denk dat je toch in je achterhoofd moet aanhouden dan die aansluiten gewoon defect is.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:35:
Hmm, denk dat je toch in je achterhoofd moet aanhouden dan die aansluiten gewoon defect is.
De DVI aansluiting van de monitor dan wel te verstaan...

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Het gaat trouwens om 2 identieke monitoren, en ze doen het op mijn desktop PC prima. Het lijkt me daarom ook niet dat het aan de monitoren ligt :/
Overigens heb ik net even met een DVI->VGA blokje en een VGA->DVI kabel van het beeldscherm geprobeerd, en dat werkt wel. Helaas is het dan wel analoog, en niet digitaal :(

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Tournataka
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 06:56
Heb jij ooit het verschil wel is gemerkt tussen analoog en digitaal?

• KOICE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-06 08:29
Heb je toevallig een DVI-A kabel gebruikt bij het aansluiten van de monitor? Als de laptop een DVI-D uitgang heeft gaat dit volgens mij niet werken. ik kan er naast zitten, maar misschien is dit het proberen waard.

Een DVI-I of DVI-D kabel moet wel gewoon werken.

[ Voor 10% gewijzigd door KOICE op 19-06-2007 11:12 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:06
Tournataka schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:58:
Heb jij ooit het verschil wel is gemerkt tussen analoog en digitaal?
Jazeker. Ik kon bij een huisgenoot van me die 2 exact dezelfde Iiyama monitoren had staan feilloos de digitaal aangesloten en analoog aangesloten monitor eruit pikken. Betere kleuren en een scherper beeld.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

KOICE schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:11:
Heb je toevallig een DVI-A kabel gebruikt bij het aansluiten van de monitor? Als de laptop een DVI-D uitgang heeft gaat dit volgens mij niet werken. ik kan er naast zitten, maar misschien is dit het proberen waard.

Een DVI-I of DVI-D kabel moet wel gewoon werken.
ik denk eveneens dat dit het probleem is. trek desnoods een foto van de dvi kabel en zet hem ff hier
Pagina: 1