Toon posts:

[XP] Acer pre-install > eigen install*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb even een dringende vraag. Ik heb een Acer notebook. Daarop staat Windows XP home voorgeïnstalleerd met allemaal Acer rotzooi. Nu zou ik graag een schone eigen install willen draaien. Dus gewoon zelf windows installeren. Bij de Acer is alleen een recovery image meegeleverd. Er staat echter wel een licentiecode onder de laptop. Nu heb ik een OEM home image gedownload en wil deze installeren met de licentiecode van onder de laptop. Kan dat? Ik heb weleens gelezen dat de code zit ingebakken in de bios bij Acers en dat hij deze automatisch zou pakken, is dat zo? Of moet ik hem dan opnieuw activeren? Enzoja kan ik dan eventueel wel terug naar de recovery image?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat op die image van Acer toevallig wel de I386-directory? Dan zou je daar misschien een eigen cd mee kunnen maken.De code zal niet in de bios zitten, maar de recoverydvd zal de bios wel checken voordat deze wil starten oid. Met een losse cd van een andere bron kan je natuurlijk proberen, er is een kans dat het werkt.

Wat had je zelf verder al ondernomen? we hebben een goede zoekmachine hier op het forum, en door eventjes te rommelen met zoekwoorden was je er vast achter gekomen dat soortgelijke vragen al erg vaak gesteld zijn.

Titel ontdaan van overbodige hoofdletters, en je OS per de Windows Clients - Policy vooraan gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 18-06-2007 11:54 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Staat inderdaad een I386 directory. Heb zo'n cd samenstel programma gebruikt die zoiets kan herstellen naar installatiecd. Maar werkt niet. Ik heb gezocht idd met de zoekfunctie. Kom ik wel soortgelijke dingen tegen maar niet of de key dan werkt en/of ongeldig wordt verklaard.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan natuurlijk altijd een volledige backup van je harde schijf/partitie maken, en het dan proberen. Image is zo teruggezet. Met een trial van Trueimage of Ghost.
Vanuit je Acer image kan je ook een backup maken met de Acer utility en die naar dvd branden, of anders gewoon naderhand opnieuw installeren met de recoverydvd als het niet lukt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik dus weer al die acer zooi erbij. Wil dus schone installatie. Maar zal morgen wel even proberen met die gedownloade image. Bedankt in ieder geval