Toon posts:

Probleem XFX 8600 GTS ICM X.264

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb net me nieuwe pc opgebouwd en aan me full hd samsung lcd tv gehangen met een 1080p resolutie. Alles draait verder perfect behalve H.264 films (.mkv files) Ik krijg dit niet goed. De 8600 zou hardwarematig de H.264 moeten decoderen en misschien lukt hem dit toch niet zo heel erg goed.

Ik heb namelijk geen last als ik blu-ray films kijk, terwijl deze meer resources vreten lijkt me.

Heb ook al verschillende codecs geprobeerd zoals coreavc en CCCP, maar niets wil helpen. Wat zou ik nog kunnen proberen? Ik heb trouwens de laatste driver versie al geinstalleerd.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 09:36
Purevideo gekocht?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:02

Haan

dotnetter

Dat hoeft toch alleen voor encoderen? Voor afspelen is het gratis dacht ik. Maar het kan sowieso geen kwaad om te gebruiken idd ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Haan schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:54:
[...]
Dat hoeft toch alleen voor encoderen?
Helaas.

http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder.html

Het zit wel ingebakken in spelers als PowerDVD en WinDVD. Het zou me niet verwonderen dat je één van die gekregen hebt bij je grafische kaart.

edit: Je kan wel proberen met deze 30 day trail versie: http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder_1.02-223-trial.html

edit2: Er is blijkbaar een verschil tussen Purevideo en Purevideo HD. Enkel die laatste helpt bij het decoderen van H.264 en VC-1. En is momenteel enkel maar beschikbaar voor Vista.
De software die de films moet afspelen, moet zelf die PHD interface van nvidia aanspreken. De drivers kunnen natuurlijk niet ruiken dat je films wil afspelen. Het zou me dan ook verwonderen van gratis, opensource codecs geld hebben voor een licentie om die technologie te mogen gebruiken. Maar zoals reeds gezegd, probeer eens met WinDVD en/of PowerDVD.

[ Voor 50% gewijzigd door mieJas op 18-06-2007 12:06 ]

Yes, but no.