Een vriend van me heeft sinds kort een nieuw kabelmodem via @home. Daarnaast maakt hij gebruik van een US Robotics router (niet draadloos). Hij komt echter niet meer op internet. @home heeft vanaf afstand naar zijn modem gekeken.Dit werkt. Het pingen vanaf de commmandprompt naar de router lukt in ieder geval ook. Ondanks alles schort er wel iets aan de verbinding tussen router en modem Ra ram, enig idee ??
Verwijderd
Je geeft wel veel informatie. ;-)
Krijgt de pc een IP adres? Wat staat er bij status in zijn router? Zegt ie dat ie is verbonden?
Volgende keer is goed de FAQ doorlezen.
Krijgt de pc een IP adres? Wat staat er bij status in zijn router? Zegt ie dat ie is verbonden?
Volgende keer is goed de FAQ doorlezen.
Verwijderd
Dusss
verbinding van @home naar je router werkt
verbinding van je computer naar router werkt
alle hardware zou dus in orde moeten zijn...? En wat werkt er precies niet? Wat is de foutmelding? Maakt je vriend gebruik van een firewall? Zoja, schakel deze eens uit en probeer dan nog eens op internet te komen.
Heeft het internet het al gedaan? Of is het een nieuwe router?
etc etc..
verbinding van @home naar je router werkt
verbinding van je computer naar router werkt
alle hardware zou dus in orde moeten zijn...? En wat werkt er precies niet? Wat is de foutmelding? Maakt je vriend gebruik van een firewall? Zoja, schakel deze eens uit en probeer dan nog eens op internet te komen.
Heeft het internet het al gedaan? Of is het een nieuwe router?
etc etc..
oke dit is gewoon een welbekend probleem:) niet alle routers werken met @home verbindingen, vaak moet je er een hebben die speciaal van @home komt. Met voorgeprogrammeerde firmware omdat je vaak een username moet invullen enzo die alleen die firmware pakt
check :
http://www.inhome-network...?ObjectPath=/Shops/InHome
check :
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Kun je wel internetten naar een ip adres, dus ipv www.google.nl, naar 64.233.183.104?
Ik heb dit vroeger wel een met @home gehad, en toen hielp het commando ipconfig /flushdns (dus start uitvoeren - cmd intypen en enter en dan commando en enter.
EDIT - OK, is dus ander probleem..
Ik heb dit vroeger wel een met @home gehad, en toen hielp het commando ipconfig /flushdns (dus start uitvoeren - cmd intypen en enter en dan commando en enter.
EDIT - OK, is dus ander probleem..
[ Voor 7% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 18-06-2007 11:00 ]
Volgens mij moet je je username in je router instellen. Pretty simple.
- zet je computer op DHCP
- Ga naar het default ip-adres van je router. Meestal 192.168.1.1 (user: admin pass: admin)
- Stel het zaakje in
- Klaar.
Dit staat allemaal ook vast en zeker in je @home installatie-handleiding ofzo.
- zet je computer op DHCP
- Ga naar het default ip-adres van je router. Meestal 192.168.1.1 (user: admin pass: admin)
- Stel het zaakje in
- Klaar.
Dit staat allemaal ook vast en zeker in je @home installatie-handleiding ofzo.
Cardo schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:57:
oke dit is gewoon een welbekend probleem:) niet alle routers werken met @home verbindingen, vaak moet je er een hebben die speciaal van @home komt. Met voorgeprogrammeerde firmware omdat je vaak een username moet invullen enzo die alleen die firmware pakt
check :
Hoe kom je daar in godsnaam bij?
Instellen van @Home is het makkelijkste dat er is, cp123123-a invullen als hostname en gaan met dat ding. Kan zijn dat je je modem en router beide even van de stroom moet trekken, maar dan moet het ook werken.
Sinds kort hoef je zelfs niet eens je cp123123-a in te vullen aangezien @Home over is op mac-based dhcp aan de hand van het mac-adres van je modem. Doe dit voor de zekerheid voorlopig toch nog maar wel, aangezien ik me niet voor kan stellen dat de omschakeling naar mac-based in het hele dekkingsgebied al actief is.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Pagina: 1