Toon posts:

Win XP Promise

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij apparaatbeheer een fout bij SCSI- en RAID controllers:

WinXP Promise SATA378 (tm) IDE controller blijkt niet te werken. Nochtans is mijn PC onlangs volledig geformatteerd. Weet iemand wat er precies schort?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

driver (opnieuw) geinstalleerd?

specs?

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 18-06-2007 10:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=69946
dat Windows niet kan detecteren of je schijf in RAID of IDE mode is. Hij selecteerd op basis hiervan de driver. In mijn geval dacht hij dus dat hij in RAID zat, terwijl dat niet het geval was. Ik heb nu opnieuw de driver handmatig geselecteerd, namelijk de "WinXP Promise SATA378 (tm) IDE Controller" driver.

De gele uitroepteken is nu weg, alleen zie ik de schijven in Windows nog niet. Maar daar kom ik morgen vast wel achter

Zodra ik meer weet laat ik het weten, Faure.

edit: oh, toch wel Zodra ik naar de Disk Management ging (administrative tools), werd me gevraagd of ik de schijven wilde initializeren.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik zo'n driver vinden? Sorry hoor, maar ik ben niet echt een held in de techniciteit van pc's. Mijn pc werd geformatteerd door de firma waar ik hem kocht. Een CD van het moederbord met drivers heb ik niet gekregen.

Mijn PC: WinXP Pro SP2, Intel Pentium 4, CPU 3.00 Ghz, 1GB RAM, Sapphire Radeon 9250

Bedankt voor jullie hulp, maar vooral voor jullie geduld ;)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:06
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:50:
Waar kan ik zo'n driver vinden? Sorry hoor, maar ik ben niet echt een held in de techniciteit van pc's. Mijn pc werd geformatteerd door de firma waar ik hem kocht. Een CD van het moederbord met drivers heb ik niet gekregen.

Mijn PC: WinXP Pro SP2, Intel Pentium 4, CPU 3.00 Ghz, 1GB RAM, Sapphire Radeon 9250

Bedankt voor jullie hulp, maar vooral voor jullie geduld ;)
Op de website van Promise. :D

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
Niet gevonden, heb als zoekterm 378 ingegeven en sata378. Geen resultaten beantwoordden aan deze zoekterm.

Probleem opgelost!
Ik heb in de BIOS iets veranderd van RAID naar IDE. Effe schrik gehad om deze stap te zetten, maar risico loonde de moeite.

Bedankt aan iedereen die me mee hielp op weg zetten naar de goede oplossing.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 12:22 ]

Pagina: 1