Na veel zoeken met Google en ook hier kan ik geen oplossing voor mijn probleem vinden, dus bij deze waag ik me aan een post.
Het probleem is als volgt: Ik heb in ASP.NET een Textbox neergegooit en als ik deze een height van 20px opgeef dan wordt hij dat niet. De textbox wordt namelijk 24px hoog.
Dit probleem doet zich voor op meerde computers en IE of Firefox maakt niet uit.
Heb ik soms wat gemist? Want als ik de DOCTYPE weghaal, gaat het wel goed. Zijn de specs van XHTML / CSS2.1 zo anders?
Ik heb het getest door de volgende HTML in een html bestand te gooien:
Deze code is niet veel anders dan mijn source, dus lijkt me overbodig om dat ook te posten. Je kan het zelf reproduceren door een textbox neer te gooien en height van 20px op te geven.
Hier een voorbeeld hoe ik het zie:

(Ter referentie: de knop is wel 20px hoog)
Nogmaals, ik heb er niks over kunnen vinden, maar het lijkt me toch stug dat niemand dit probleem ooit heeft gehad?
Het probleem is als volgt: Ik heb in ASP.NET een Textbox neergegooit en als ik deze een height van 20px opgeef dan wordt hij dat niet. De textbox wordt namelijk 24px hoog.
Heb ik soms wat gemist? Want als ik de DOCTYPE weghaal, gaat het wel goed. Zijn de specs van XHTML / CSS2.1 zo anders?
Ik heb het getest door de volgende HTML in een html bestand te gooien:
HTML:
(Dit is nagenoeg de 'standaard' code die ASP.NET er uit gooit)1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" > <head> <title>Untitled Page</title> </head> <body> <form name="form1" method="post" action="CSSTest.aspx" id="form1"> <div> <textarea name="TextBox1" id="TextBox1" style="height:20px; border: 1px solid Silver; font-size: 10px;"></textarea> <input name="TextBox1" type="text" id="TextBox1" style="height:20px; border: 1px solid Silver; font-size: 10px;" /> <input type="submit" name="Button1" value="Button" id="Button1" style="height:20px; border: 1px solid Silver; font-size: 10px;" /> </div> </form> </body> </html> |
Deze code is niet veel anders dan mijn source, dus lijkt me overbodig om dat ook te posten. Je kan het zelf reproduceren door een textbox neer te gooien en height van 20px op te geven.
Hier een voorbeeld hoe ik het zie:

(Ter referentie: de knop is wel 20px hoog)
Nogmaals, ik heb er niks over kunnen vinden, maar het lijkt me toch stug dat niemand dit probleem ooit heeft gehad?
[ Voor 8% gewijzigd door Xion op 18-06-2007 10:27 . Reden: typo's en zo ]