[XP] nForce 3 HDA / Conexant HDA Driver

Pagina: 1
Acties:

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
Mn vriendin heeft een nieuwe laptop gekocht (HP Pavilion dv6335eu), deze kwam met Vista. Alleen ze wou Windows XP erop hebben, dus ik die geinstalleerd. Na een hoop gekloot met allerlei drivers heb ik alles aan de praat buiten het geluid.

Everest geeft aan dat het dit apparaat is :

'nVIDIA nForce 430 (MCP51) - High Definition Audio Controller'

Op de HP site bij de Vista drivers (die ik overigens ook al heb geprobeerd te installeren) staat er dit :

'Conexant High-Definition Audio Driver', XP drivers staan er echter niet bij. Ook al gegoogled, maar niks gevonden. Verschillende drivers ook geprobeerd, ook allemaal niet. Nvidia nForce Audio driver wou wel installeren maar er gebeurde verder niks meer mee. Gewone nForce 430 driver installeerde wel, maar daar zat geen Audio driver bij, alleen Netwerk en de rest..

Jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? De enigste oplossing die ik zelf zie op het moment is alsnog Vista erop zetten maar dat zie ik niet zitten :X

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
Hmm, na nog meer zoeken werkt het eindelijk na dit gedaan te hebben:

Van de Realtek site High Definition Audio Codecs gedownload, die geinstalleerd. Opeens 2 nieuwe apparateren gevonden, toen nog maar es die Drivers van HP geprobeerd. Waren van Vista, dus die wou niet laden, wel installeren. Dus al vooruitgang. Toen die van de HP Pav. 6000 genomen, aangezien die wel een XP audio driver had van conexant. En nu opeens geluid _/-\o_